لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۳:۲۷

آیت‌الله علی خامنه‌ای به جوانان اروپا و آمریکای شمالی نامه نوشت


آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، در نامه‌ای از جوانان اروپا و آمریکای شمالی خواست که به گفته وی، اجازه ندهند «تروریست‌های تحت استخدام» به عنوان نمایندگان اسلام معرفی شوند.

به گزارش وب سایت رهبر جمهوری اسلامی، آقای خامنه‌ای با اشاره به «حوادث اخیر در فرانسه» و بدون محکوم کردن حمله به دفتر نشریه طنز شارلی ابدو، از مخاطبان نامه خود خواسته که درباره‌ انگیزه‌های به گفته او «سیاه‌نمایی گسترده علیه اسلام»، پرسش و کاوش کنند.

وی با بیان اینکه «هراس‌افکنی و نفرت‌پراکنی»، با شدتی بی‌سابقه، اسلام و مسلمانان را هدف گرفته است؟ افزود: «چرا ساختار قدرت در جهان امروز مایل است تفکر اسلامی در حاشیه و انفعال قرار گیرد؟»

آقای خامنه‌ای تصریح کرد: «مگر چه معانی و ارزش‌هایی در اسلام، مزاحم برنامه‌ قدرت‌های بزرگ است و چه منافعی در سایه‌ تصویرسازی غلط از اسلام، تامین می‌گردد؟»

لینک مستقیم

در دو هفته‌ گذشته امامان جمعه در ایران و برخی از روحانیون نزدیک به رهبر جمهوری اسلامی، حمله به دفتر نشریه شارلی ابدو و گروگانگیری در پاریس را «بهانه‌ای برای اسلام هراسی» از سوی کشورهای غربی دانسته‌اند.

خبرگزاری دولتی ایرنا روز ۲۶ دی سخنان برخی از امامان جمعه را در این زمینه منتشر کرده بود.

احمد علم الهدی، امام جمعه مشهد، دراین روز گفته بود: «عده‌ای از عناصر داعش و جاسوس کشورهای استکباری و معاند در قالب یک سناریوی فرانسوی و صهیونیستی به تازگی تعدادی را در قالب یک گروگانگیری در کشور فرانسه به قتل رساندند تا دستاویزی برای اجرای نیات خصمانه خود داشته باشند».

رهبر جمهوری اسلامی همچنین از مخاطبان نامه خود خواست که‌شناختی «مستقیم و بی‌واسطه» از دین اسلام به دست آورند.

وی اضافه کرد: «من اصرار نمی‌کنم که برداشت من یا هر تلقّی دیگری از اسلام را بپذیرید بلکه می‌گویم اجازه ندهید این واقعیّت پویا و اثرگذار در دنیای امروز، با اغراض و اهداف آلوده به شما شناسانده شود».

آقای خامنه‌ای تصریح کرد: «اجازه ندهید ریاکارانه، تروریست‌های تحت استخدام خود را به عنوان نمایندگان اسلام به شما معرفی کنند».

گفته‌های آقای خامنه‌ای در حالی است که نشریه «یالثارات الحسین» وابسته به گروه انصار حزب‌الله از گروه‌های تندروی حامی رهبر جمهوری اسلامی، روز ۲۴ دی، حمله به دفتر هفته‌نامه «شارلی ابدو» را «پدیده‌ای مبارک در فعل این ماجرا» دانسته بود.

در‌‌ همان روز انجمن روزنامه نگاران مسلمان، از جمله گروه‌های وابسته به اصولگرایان نیز در بیانیه‌ای نوشت که «به سخره گرفتن اعتقادات یک امت» مبنای تروریسم را پایه‌گذاری می‌کند.

این در حالی است که روزنامه «مردم امروز» به دلیل چاپ عکس بزرگی از جورج کلونی با تی‌تر «کلونی: من هم شارلی هستم» روز ۲۷ دی توقیف شد.

XS
SM
MD
LG