لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۶:۲۱

دعایی: در مورد همراهی با خاتمی، از رهبری اجازه خواستم


مدیرمسئول روزنامه اطلاعات می‌گوید که پس از نامه‌نگاری خصوصی با رهبر جمهوری اسلامی در مورد پوشش خبرهای مرتبط با محمد خاتمی، رئیس‌جمهور اسبق، مصمم شده اخبار مربوط به او «دور از هیاهو و جنجال» در روزنامه اطلاعات منعکس شود.

محمود دعایی گفت که به دادسرای ویژه روحانیت نیز اعلام کرده که روزنامه اطلاعات همچنان اخبار محمد خاتمی، رئیس‌جمهور اسبق ایران، را منتشر خواهد کرد اما «به خواست» این دادسرا و «برای پرهیز از جنجال» عکس آقای خاتمی را منتشر نمی‌کند.

please wait

No media source currently available

0:00 0:04:20 0:00
لینک مستقیم

پیش از این سعدالله زارعی، نویسنده رسانه‌های اصولگرا، با انتشار مطلبی در خبرگزاری فارس به سر مقاله روزنامه اطلاعات در روز ۱۸ آذر مبنی بر دفاع از انتشار اخبار محمد خاتمی، انتقاد کرده بود.

در پاسخ به این انتقادها، محمود دعایی در نامه‌ای به آقای زارعی که روز شنبه ۲۱ آذر، در تعدادی از وب‌سایت‌ها از جمله عصر ایران منتشر شده، خبر داد که پیش از این یکی از اعضای دفتر جمهوری اسلامی «از منظر» آیت‌الله خامنه‌ای به انتشار اخبار محمد خاتمی در روزنامه اطلاعات اعتراض کرده است.

انتشار گفت‌وگوی روزنامه السفیر با محمد خاتمی در روزنامه اطلاعات هفته گذشته بحث‌برانگیز شد
انتشار گفت‌وگوی روزنامه السفیر با محمد خاتمی در روزنامه اطلاعات هفته گذشته بحث‌برانگیز شد

وی اعلام کرد که پس از این اعتراض، نامه‌ای خصوصی به رهبر جمهوری اسلامی نوشته و ضمن بیان «انگیزه وفاداری‌اش» به آقای خاتمی، برای «ادامه این همراهی» از آیت‌الله خامنه‌ای اجازه خواسته است.

براساس این گزارش، رهبر جمهوری اسلامی در پاسخ به این نامه نوشته است که «من هم مثل تو فکر می‌کنم اما نه به نرمی دلِ تو!»

به گفته آقای دعایی، این عضو دفتر رهبر جمهوری اسلامی نیز پس از دیدن پاسخ آقای خامنه‌ای گفته است که «اگر بین خود و خدایت حجت داری، ادامه بده».

مدیرمسئول روزنامه اطلاعات اشاره‌ای به نام این عضو دفتر رهبر جمهوری اسلامی نکرده و جزئیات بیشتری نیز از نامه آقای خامنه‌ای را بیان نکرده است.

در هفته گذشته، انتشار گفت‌وگوی سردبیر روزنامه السفیر لبنان با محمد خاتمی به همراه عکس او در روزنامه اطلاعات با وجود دستور قوه قضائیه مبنی بر ممنوع التصویر بودن آقای خاتمی خبرساز شده است.

در این زمینه دفتر سخنگوی قوه قضاییه ایران تأیید کرده که آقایی دعایی به دادسرای ویژه روحانیت احضار و از او «تعهدنامه» گرفته شده است.

موضوع ممنوعیت انتشار تصویر و اخبار محمد خاتمی پیشتر در زمستان ۹۳ مطرح شده بود و در آن زمان، گزارش‌ها حاکی از آن بود که عباس جعفری دولت‌آبادی، دادستان عمومی و انقلاب تهران، در جلسه‌ای با مدیران رسانه‌ها نسبت به درج تصویر و ذکر نام رئیس‌جمهور اسبق ایران هشدار داده و مرتکبان را به توقیف و تعطیل رسانه تهدید کرده است.

در این زمینه آقای دعایی در نامه خود نوشته است که درآن جلسه به دادستان تهران اعلام کرده که «تمام مطالب» مربوط به محمد خاتمی را در روزنامه اطلاعات منتشر خواهد کرد.

مدیر مسئول روزنامه اطلاعات تأکید کرد که در پاسخ به دادسرای ویژه روحانیت نیز اعلام کرده که شورای عالی امنیت ملی دستوری درباره ممنوع‌التصویر شدن محمد خاتمی نداشته است.

به گفته آقای دعایی، محمدعلی رامین، معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد در دولت محمود احمدی نژاد، با «هماهنگی»دبیرخانه شورایعالی امنیت ملی دستوری درباره ممنوع‌التصویری محمد خاتمی صادر کرده بود که «در تحولات بعدی آن دستورالعمل ملغی شد».

وی تأکید کرد که مدیرمسئول وب‌سایت انصاف‌نیوز نیز به دلیل «فقدان مصوبه شورای عالی امنیت ملی» از اتهامات مطرح شده دراین باره «تبرئه» شده است.

در مورد ممنوع‌التصویر شدن آقای خاتمی، غلامحسین محسنی اژه‌ای، سخنگوی قوه قضائیه، ابتدا اعلام کرده بود که این کار با مصوبه شورای عالی امنیت ملی انجام شده اما پس از تکذیب این ادعا توسط مقامات دولت حسن روحانی، اعلام کرد که رئیس‌جمهور اسبق ایران با دستور دادستانی ممنوع‌التصویر شده است.

XS
SM
MD
LG