لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۶:۲۸

وزارت اطلاعات: اعضای «وابسته به داعش»‌ را در غرب ایران دستگیر کردیم


چهار روز پس از گفته‌های مقام‌های جمهوری اسلامی درباره کشته شدن اعضای یک گروه «وابسته به داعش» در استان کرمانشاه، وزارت اطلاعات ایران اعلام کرد که اعضای «متواری» شده این گروه در غرب کشور دستگیر شده و از آنها مقداری مواد «انفجاری» کشف شده است.

به گزارش خبرگزاری دولتی ایرنا، وزارت اطلاعات ایران روز شنبه ۳۰ تیر، با اشاره به درگیری نیروهای امنیتی ایران با اعضای یک گروه به گفته این وزارتخانه «تروریستی تکفیری» در غرب کشور در روزهای ۲۵ و ۲۶ مرداد، اعلام کرد که «سایر عناصر متواری» این گروه نیز روز ۲۸ مرداد دستگیر شده‌اند.

بر اساس این اطلاعیه، حمله به این گروه در عملیات مشترک وزارت اطلاعات و سپاه پاسداران انجام شده است.

وزارت اطلاعات ایران همچنین اعلام کرد که در این عملیات «سایر مخفیگاه‌ها و دپوی گروه شناسایی و مقادیر قابل توجهی کیت و ریموت‌های الکترونیکی،سلاح و بمب» کشف و ضبط شده است.

در ماه‌های اخیر مقام‌های امنیتی و قضایی ایران چندین بار از بازداشت یا کشته شدن افرادی که ازاعضای گروه‌های تکفیری بودند خبر داده اند. همچنین اواسط مرداد ایران اعلام کرد اعدام بیست تن از افرادی که متهم به انجام «اقدامات تروریستی» بودند را اعدام کرده است.

این رخداد اعتراض گسترده نهادهای مدافع حقوق بشر را به دنبال داشت که روند دادرسی متهمان را «ناعادلانه» خوانده و عنوان کردند که اعترافات متهمان زیر شکنجه گرفته شده است.

مقام‌های امنیتی ایران روز سه‌شنبه، ۲۶ مرداد، از وقوع دو درگیری بین نیروهای اطلاعاتی، امنیتی و انتظامی استان کرمانشاه با تیم‌های «وابسته به داعش» در این استان خبر داده و اعلام کرده بودند که در این درگیری‌ها چهار نفر از افراد وابسته به حکومت اسلامی (داعش) کشته شده و شش نفر دیگر دستگیر شدند.

حسین ذوالفقاری، معاون امنیتی وزیر کشور، نیز بدون اشاره به جزئیات گفته بود که یکی از کشته‌شدگان در این درگیری «از افراد رده بالای جریان تکفیری در کشور عراق» بوده است.

مقام‌های جمهوری اسلامی تاکنون چندین بار بدون اشاره به جزئیات از دستگیری گروه‌های «تروریستی» وابسته به گروه حکومت اسلامی در ایران خبر داده‌اند.

وزارت اطلاعات ایران روز ۳۱ خرداد نیز در اطلاعیه‌ای از «خنثی» شدن «چند بمب گذاری» طراحی شده از سوی «گروه‌های تکفیری وهابی» در تهران و «چند استان» دیگر و دستگیری تعدادی از افراد در این رابطه خبر داده بود.

پس از آن تلویزیون ایران فیلمی را در این زمینه پخش کرد که در آن گفته شد این افراد از سوی گروه حکومت اسلامی (داعش) «دستور» داشتند در «۵۰ نقطه تهران» حملاتی را ترتیب دهند.

XS
SM
MD
LG