لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۱:۳۶

پيمان عارف پيش از آزادی از زندان اوين ۷۴ ضربه شلاق خورد


پیمان عارف (وسط) در کنار همسرش، سمیرا جمشیدی، پس از اجرای حکم ۷۴ ضربه شلاق که ساعاتی قبل از آزادی وی از زندان اوین به اجرا در آمد.
پیمان عارف (وسط) در کنار همسرش، سمیرا جمشیدی، پس از اجرای حکم ۷۴ ضربه شلاق که ساعاتی قبل از آزادی وی از زندان اوین به اجرا در آمد.
همسر پيمان عارف، فعال دانشجويی، به رادیو فردا گفت که حکم ۷۴ ضربه شلاق همسرش پیش از آزادی وی از زندان اوین در روز یکشنبه به اجرا در آمد و در مراسم شلاق زدن وی رییس دفتر دادستان تهران و بازجوهای او حضور داشته اند.

پيمان عارف از سوی شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به رياست قاضی پيرعباسی به تحمل دو سال و نيم زندان تعزيری ، ۷۴ ضربه شلاق و محروميت مادام العمر از هر گونه فعاليت مطبوعاتی و حضور در تشکل های سياسی محکوم شد.

گزارش سايت های خبری ايران حاکی است که اين روزنامه نگار زندانی روز يکشنبه، ۱۷ مهرماه، از زندان اوين آزاد شد ولی صبح همين روز و پيش از آزادی، حکم ۷۴ ضربه شلاق او به اجرا در آمد.

بر اساس اين گزارش ها، همسر و ساير نزديکان آقای عارف در حالی منتظر آزادی اش بودند که مسوولان وی را جهت اجرای حکم شلاق به محل اجرای احکام منتقل کرده بودند.

آقای عارف به اتهام «توهين به رياست جمهوری» از سوی دادگاه انقلاب به ۷۴ ضربه شلاق محکوم شده بود.

گفت و گوی بابک غفوری آذر با سمیرا جمشیدی، همسر پیمان عارف
please wait

No media source currently available

0:00 0:02:30 0:00
لینک مستقیم


سميرا جمشيدی، همسر پيمان عارف، روز يکشنبه در گفت و گو با راديو فردا ضمن تاييد اجرای حکم شلاق پيمان عارف اظهار داشت: «متاسفانه با اينکه ما منتظر بوديم وی آزاد شود و مايه خوشحالی ما باشد، امروز که جلوی اوين بوديم گفتند که او را برای اجرای حکم برده اند.»

وی افزود: «اول گفتند که حکم، حدّی است و تعزيری نيست. در حالی که وقتی پيمان بيرون آمد، پشت اش کبود شده بود و اصلا نمی توانست راه برود و الان وضعيت جسمی خوبی ندارد. مطمئنم تمام انتقام هايی که اين مدت می خواستند بگيرند، (گرفتند) چون در بازداشت های انفرادی چيزی شبيه اعتراف يا شکست نمی توانستند داشته باشند، خواستند انتقام بگيرند و به شکل حدی اجرا کردند و (پیمان) وضعيت جسمی مناسبی ندارد.»

به گفته همسر پيمان عارف، «در مراسم اجرای حکم شلاق، بازجوها و رييس دفتر دادستان تهران حضور داشتند و با حالت خيلی توهين آميزی با ايشان برخورد می کردند».

خانم جمشيدی می گويد که مادر پيمان عارف الان بيهوش است و اوضاع روحی خانواده اصلا مناسب نيست.

پيمان عارف بار اول روز ۲۸ خردادماه سال ۱۳۸۸ بازداشت شد و به گفته سميرا جمشيدی، همسرش، مدت ۱۱ ماه در زندان اوين به سر برد.

خانم جمشيدی به راديو فردا گفت: «آقای عارف پيش از انتخابات رياست جمهوری نامه ای به محمود احمدی نژاد با عنوان «می دانيد با دانشگاه ها چه کرديد؟» نوشت که هيچ کلمه توهين آميزی در آن نبود و انتقاد از اوضاع دانشگاه ها بود. به جز يکسال زندان به اتهام تبليغ عليه نظام و يکسال و نيم زندانی که از پرونده قبلی شان داشتند، حکم ۷۴ ضربه شلاق را برای وی نيز صادر کردند.»

همسر پيمان عارف افزود: «در حالی که در رسانه های خود نظام به اين رييس جمهور توهين می شود و از همه جا انتقادهای صد در صدی به وی وارد است، همسر من فقط انتقادهای خيلی محترمانه ای به او داشته است.»

آقای عارف که عضو جبهه ملی ايران است ۲۱ بهمن ۱۳۸۹ و در آستانه راهپيمايی روز ۲۵ بهمن ماه همراه با شماری ديگر از فعالان سياسی بار دیگر بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد.

خانم جمشيدی در نامه ای که به صادق لاريجانی، رييس قوه قضاييه، نوشت اعلام کرد که پيمان عارف به اتهام «موثر بودن در واقعه ۲۵ بهمن» بازداشت شده و پرسيد: «هنوز واقعه ‌ای رخ نداده و هنوز همسرم در آن نقشی نداشته که به اين اتهام بازداشت می شود.»

پیمان عارف طی بازداشت دوم خود دست به اعتصاب غذا زد و به دلیل مشکلات جسمی بارها به بیمارستان منتقل شد.
XS
SM
MD
LG