لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۵:۲۸

مسومیت غذایی در یک بیمارستان پیشرفته چین


مسموميت غذايی دراین بیمارستان يک بيمار را به کشتن داد و سبب بستری شدن ۲۰۲ نفر از بيماران و کارکنان شد.
مسموميت غذايی دراین بیمارستان يک بيمار را به کشتن داد و سبب بستری شدن ۲۰۲ نفر از بيماران و کارکنان شد.

پليس چين روز پنج شنبه گزارش داد که مسموميت غذايی در يکی از بيمارستان های بزرگ اين کشور که طی آن يک بيمار کشته و ۲۰۲ نفر از بيماران و کارکنان بيمارستان دچار مسموميت شدند عمدی بوده است.


بنا به گزارش پليس که از سوی رسانه های داخلی و صدا و سيمای چين نيز پخش شد، غذای يکی از بيمارستان های اين کشور در خيلونجان، واقع در استان هاربين، در شمال شرقی چين توسط فرد يا افرادی که هنوز هويت و انگيزه آنها مشخص نيست، با مرگ موش قوی و خطرناکی آلوده شده بود.


اين آلودگی غذايی تا اين لحظه باعث مرگ يک بيمار ۷۷ ساله و بستری شدن ۲۰۲ تن از پرسنل و بيماران اين بيمارستان شده است که شين خوا، خبرگزاری دولتی چين، از اين مکان به عنوان يکی از بزرگترين و پيشرفته ترين بيمارستان های کشور ياد می کند.


گزارش پليس نشان می دهد کارکنان و بيماران اين بيمارستان بعد از صرف صبحانه در روز نهم ماه جاری ميلادی رفتارهای مشکوکی از خود نشان دادند که با سرگيجه، تهوع و اسهال همراه بود. معاينات اوليه بر روی اين افراد حکايت از اين داشت که همگی با نوعی سم قوی مسموم شده اند.


در ابتدا تصور می شد که مخزن آب آشاميدنی بيمارستان که از آن برای پخت و پز استفاده می کردند با مرگ موش کشنده ای آلوده شده است.


اما تلاش برای يافتن منبع سم کشنده، پليس را در نهايت به آشپزخانه بيمارستان کشاند و در آنجا معلوم شد که غذای کل بيمارستان آلوده به اين سم مهلک بوده است.


مسموميت عمومی در چين پديده نادری نيست و بسيار مشاهده شده است که گردانندگان رستورانها و مغازه ها برای پرهيز از ماليات و به منظور کاهش سطح هزينه های خود مبادرت به تهيه و فروش مواد غذايی تقلبی بسيار ارزان می کنند که عمدتا فاقد استاندارد بوده و زندگی روزمره مردم عادی را با مشکلاتی نظير مسموميت غذايی گسترده همراه می کند.


XS
SM
MD
LG