لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۸:۴۵

پاپ بندیکت شانزدهم به دنیای توئیتر می آید


مقام های واتیکان می گویند که روز دوازدهم دسامبر امسال پاپ بندیکت شانزدهم رهبر کاتولیک های جهان اولین جلسه پرسش و پاسخ روی صفحه شخصی توئیتر خود را افتتاح خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، قرار است پیامک های وی به هشت زبان مختلف منتشر شوند. این مطالب بخشی از پاسخ های وی به سئوالات پیروان کلیسای کاتولیک خواهد بود که معمولا پاپ در جلسات هفتگی و حضوری خود به آنها می پردازد.

به فاصله چند ساعت پس از اعلام این خبر فقط روی صفحات انگلیسی توئیتر بیش از صد هزار نفر خود را برای دریافت پیامک های پاپ ثبت نام کردند. شاید پیروان وی روی شبکه توئیتر هیچگاه تمام یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون کاتولیک جهان را شامل نشود ولی شرکت های شرط بندی از هم اکنون اعلام کرده اند که تعداد پیروان توئیتری پاپ حداقل به یک میلیون نفر خواهد رسید.

پاپ بندیکت شانزدهم سال گذشته اولین پیام توئیتری خود را از طریق صفحه توئیتر واتیکان ارسال کرد که بخشی از اقدامات اخیر واتیکان برای برقراری تماس با پیروان خود از طریق رسانه های جدید است. از همان زمان امکان راه اندازی یک صفحه توئیتر شخصی موضوع حدس و گمان های فراوانی بوده است.

به گفته مسئول روابط عمومی واتیکان، انتخاب روش «Pontifex» برای صفحه توئیتر شخصی پاپ امکان خواهد داد که پیام های وی همزمان به هشت زبان گوناگون منتشر شده و یگانگی و ارتباط بین همه کاتولیک ها را نشان دهد.

به گفته وی، پاپ قرار نیست از طریق توئیتر به همه مطالب بپردازد و قصد ندارد از این وسیله برای پاسخ دادن به هرگونه موضوع یا پرسشی استفاده کند.

وی هر گاه لازم بداند از این وسیله برای انتشار پیام های روحانی خود استفاده خواهد کرد که قاعدتا بخشی از سخنرانی های هفتگی وی خواهند بود.

به گفته مقامات واتیکان، در روز دوازدهم دسامبر که این روش ارتباطی جدید افتتاح می شود خود پاپ دکمه ارسال اولین پیام را فشار خواهد داد ولی قرار است که امور اجرایی نوشتن و ارسال پیامک ها توسط دفتر ویژه رهبر کاتولیک های جهان انجام شود هر چند تمام پیامک های ارسالی قبل از نشر توسط شخص پاپ تایید خواهند شد.

در حال حاضر صفحات گوناگونی روی شبکه توئیتر از نام پاپ استفاده می کنند ولی حساب یا صفحه جدید روی «Pontifex» تنها صفحه رسمی انتشار پیامک های پاپ خواهد بود.

به گفته مسئول روابط عمومی واتیکان، هیچ اقدام حفاظتی ویژه ای برای جلوگیری از رخنه هکرها به صفحه شخصی پاپ انجام نشده است چون به گفته وی روی شبکه توئیتر صفحات بسیار زیادی متعلق به افراد معروف وجود دارد و به نظر می رسد که این موسسه به خوبی توانسته است از حریم خصوصی این صفحات حفاظت کند.

پیام های پاپ روی شبکه توئیتر همزمان به هشت زبان انگلیسی، فرانسوی، اسپانیایی ، پرتغالی، ایتالیایی، آلمانی، لهستانی و عربی منتشر خواهند شد. مسئول دفتر روابط عمومی واتیکان گفت امیدوار هستند که به زودی زبان چینی را هم به این مجموعه اضافه کنند.

وی تاکید کرد که پیامک های پاپ روی شبکه توئیتر را نباید فرامین مقدس قلمداد کرد. این پیام ها صرفا گزیده هایی از دانش پاپ در برخورد با مسائل گوناگون و به تعبیر و زبان وی هستند.

خبرگزاری آسوشیتدپرس در پایان یادآوری می کند واتیکان حضور خود را روی شبکه هایی رسانه ای جدید افزایش داده و در حال حاضر از یوتیوب ، فیس بوک و توئیتر برای انتشار مطالب و یا انعکاس اخبار و گزارش مراسم های ویژه برای پیروان خود استفاده می کند.

واتیکان از راه اندازی یک صفحه فیس بوک برای پاپ خودداری کرده چون معتقد است که صفحات فیس بوک بسیار شخصی هستند و برای فعال نگاه داشتن ارتباطات از آن طریق به انرژی و نیروی کار فراوانی نیاز است.
XS
SM
MD
LG