لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۲:۲۰

انفجار شديدی در يک ساختمان، مرکز پراگ را به لرزه در آورد


يک انفجار پرقدرت روز دوشنبه، نهم ارديبهشت ماه، مرکز پراگ را به لرزه در آورد و ۳۵ مجروح بر جای گذاشت. ارزيابی‌ها حاکی است که احتمالا نشت گاز باعث اين انفجار شده است.

گزارش های رسيده حاکی است که پليس و تيم های نجات به سرعت خود را به محل حادثه رسانده و اقدام به خارج کردن ۲۰۰ نفر از ساکنان اين ساختمان کردند.

انفجار ياد شده که در خیابان «دیوادلنی» و در نزدیکی ساختمان تئاتر ملی چک رخ داد، شيشه ساختمان‌های اطراف را شکست و صدای آن کيلومترها دورتر نيز شنيده شد. آوارهای ناشی از ريزش بخشی از ساختمان، خيابان مقابل آن را بسته است.

پليس جمهوری چک مدارس اطراف را به حال تعطيل در آورده و خيابان های اطراف را بر روی عبور و مرور خودروها بسته است.

گزارش شده که حال حداقل يکی از مجروحان وخيم است و چند خارجی نيز در اين انفجار صدمه ديده اند. اتباع قزاقستان، پرتغال و آلمان در میان مجروحان هستند.

​جستجوی ساختمان نشان می‌دهد که هيچ کسی در آن باقی نمانده است.

بوهوسلاو اسووبودا، شهردار پراگ، در گفت و گو با کانال خبری ۲۴ تلويزيون چک اعلام کرد که سندی مبنی بر تروريستی بودن این حادثه در دست نیست و سگ‌های پلیس نیز چیزی پیدا نکرده‌اند.

شاهدان عينی گفته‌اند که پس از اين انفجار بوی گاز را استشمام کرده‌اند.

محل انفجار يکی از پر رفت و آمدترين نقاط پايتخت جمهوری چک است. در اين محل تئاتر ملی چک، رستوران‌ها و کافه‌های مختلفی وجود دارد و در نزديکی رودخانه ولتاوا قرار دارد.

دانشکده علوم اجتماعی وابسته به دانشگاه چارلز که در این محل قرار دارد، اعلام کرده که احتمالا اين دانشکده برای باقی مانده ترم بسته خواهد شد و کلاس‌های درس نیز در جای ديگری برگزار می‌شود.
XS
SM
MD
LG