لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۳:۳۶

بررسی روزنامه های صبح سه شنبه ايران


به نوشته آینده نو، عملکرد ۱۸ ماهه احمدی نژاد نتوانسته رضايت مقامات ارشد جمهوری اسلامی را جلب کند.
به نوشته آینده نو، عملکرد ۱۸ ماهه احمدی نژاد نتوانسته رضايت مقامات ارشد جمهوری اسلامی را جلب کند.

روزنامه آينده نو، تيتر اول خود را به انتقاد هاشمی شاهرودی و هاشمی رفسنجانی نسبت به ناديده گرفتن بخش خصوصی توسط دولت اختصاص داده و از قول آنها نوشته که دولت در اجرای خصوصی سازی کند عمل می کند.


به نوشته اين روزنامه، مقامات ارشد جمهوری اسلامی خواستار اقدامات اساسی تر دولت برای اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی مبنی بر واگذاری بخشی از شرکت ها و موسسات دولتی به بخش خصوصی هستند.


اين روزنامه همچنين نوشته که عملکرد ۱۸ ماهه احمدی نژاد نتوانسته رضايت مقامات ارشد جمهوری اسلامی را جلب کند.


به نوشته آينده نو، کمتر از ۲۴ ساعت پس از ارائه لايحه بودجه از سوی احمدی نژاد به مجلس، رييس قوه قضاييه با انتقاد از اين لايحه اعلام کرد که دولت ۲۰۰ ميليارد تومان از بودجه اين قوه را کاسته است. شاهرودی همچنين نسبت به دخالت نهادهای امنيتی در اقتصاد هشدار داده و آن را موجب آسيب های بيشتر به اقتصاد کشور عنوان کرده است .


روزنامه سرمايه، واکنش سعيدي کيا به سخنان وزير محسنی اژه ای را مورد توجه قرار داده و از قول وزير مسکن نوشته که چالش مسکن، امنيتی نيست. اين روزنامه با اشاره به سخنان اخير وزير اطلاعات جمهوری اسلامی درباره گرانی مسکن، نوشته که وزير مسکن و شهرسازی از ورود وزارت اطلاعات به بحث بحران مسکن ناخرسند است.


سعيدي کيا همچنين به خبرنگاران توصيه کرده تا از وزير اطلاعات بپرسند که چرا برای بررسی گراني های مسکن قدم پيش گذاشته است. وی در عين حال تاکيد کرده که برخلاف محسنی اژه ای بر اين باور است که بخش مسکن آن چنان هم بحرانی نيست که احتياج به حضوروزارت اطلاعات باشد.


دو روز پيش وزير اطلاعات اعلام کرد که گزارش هايی در مورد علل گرانی مسکن به دست اين وزارتخانه رسيده، که پس از بررسی نتايج آن را اعلام خواهد کرد .


روزنامه رسالت، به نقل از احمد جنتی از افزايش رشوه گيری در ادارات دولتی خبر داده است.


به نوشته اين روزنامه، جنتی که رياست ستاد امر به معروف و نهی از منکر را نيز برعهده دارد، با اشاره به افزايش رشوه خواری در ادارات دولتی و تاخير در پاسخ گويی به ارباب رجوع تاکيد کرده که بزرگترين منکری که در سازمان ها و ادارات کشور انجام می شود رشوه گيری است .


روزنامه کيهان، ضمن انتشار خبری درباره مانور موشکی سپاه پاسدارن در منطقه گرمسار، از قول مسئول روابط عمومی گردان ۳۶ خاتم الانبيای نيروی زمينی سپاه نوشته که اين تمرين موشکی تا ۵ روز آينده در گرمسار ادامه خواهد داشت و در آن توان موشکی سپاه مورد ارزيابی قرار می گيرد.


اين مانور اولين مانور نظامی سپاه پاسداران، پس از تصويب قطعنامه اخير شورای امنيت سازمان ملل عليه جمهوری اسلامی است .


روزنامه اعتماد ملی ، از دومين نامه پدر علی فرحبخش، روزنامه نگار زندانی به رئيس قوه قضاييه خبر داده است.


به نوشته اين روزنامه، پدر علی فرحبخش، روزنامه نگاری که از دو ماه گذشته توسط مقامات امنيتی بازداشت شده در دومين نامه خود به رئيس قوه قضاييه خواستار رعايت حقوق شهروندی نسبت به فرزندش شده است.


در اين نامه که به امضای مادر و همسر فرحبخش نيز رسيده پدر اين روزنامه نگار که خود از قضات بازنشسته کشور است تاکيد کرده که فرزندش بدون آنکه جرمی مرتکب شده باشد حدود دو ماه است در بازداشت ماموران امنيتی به سر مي برد، وهنوزازکوچکترين حقوق شهروندی برخوردارنيست.


خانواده علی فرحبخش، در نامه اخير خود به هاشمی شاهرودی تاکيدکرده اند که فرزندشان چهل و چهار روز از بازداشت دو ماهه خود را در سلول انفرادی محبوس بوده و اکنون نيز قصد دارد در اعتراض به وضعيت نامناسب خود دست به اعتصاب غذا بزند .


روزنامه کارگزاران، خبرداده که دانشجويان سراسر کشور در در اعتراض به محروميت دانشجويان از حق تحصيل، طوماری را امضا می کنند که در آن خواستار بازگشت دانشجويان ستاره دار به کلاس های درسشان شده اند. به گفته روزبه کريمی، عضو کميته پيگيری وضعيت دانشجويان ستاره دار تاکنون چهار هزار دانشجو اين طومار را امضاء کرده اند .


روزنامه همبستگی، از قول رييس سازمان نظام پزشکی کشور نوشته که سرانه درمان در بودجه سال ۸۶ خلاف شعارهای دولت است.


به نوشته اين روزنامه، شهاب الدين صدر تعيين چهار هزار و سيصد تومان برای سرانه درمان در سال آينده را خلاف اهداف برنامه چهارم، و شعارهای دولت درباره عدالت و حمايت از محرومان ارزيابی کرده، و هشدار داده که اگر اين مبلغ توسط نمايندگان مجلس به دو برابر افزايش پيدا نکند، بيمارستان های دولتی، و شبکه بهداشتی و درمانی کشور با بحران مواجه خواهند شد .


روزنامه جام جم ، اردن را به تلاش های تفرقه برانگيز ميان شيعيان و سنی ها متهم کرده است.


اين روزنامه با اشاره به برگزاری سميناری در کشور اردن با موضوع حمايت از سنی ها در برابر خطراتی که در عراق آنها را تهديد می کند، اين کشور را به توطئه بر عليه جمهوری اسلامی و دامن زدن به اختلافات در عراق متهم کرده است .


روزنامه حيات نو اقتصادی ، سخنان وزير ارشاد درباره منتقدان دولت را منعکس کرده، و به نقل از وی نوشته که منتقدان دولت يا با امريکا همراهی دارند يا در برابر آن سکوت مي کنند.


صفار هرندی همچنين منتقدان دولت را کسانی دانسته که در پرونده هسته ای نيز هر چه فرياد دارند بر سر مديران کشور مي زنند.


وزير ارشاد در عين حال منتقدان دولت را به سياه نمايی رسانه ای از وضعيت کشور متهم کرده است.


XS
SM
MD
LG