لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۲:۵۸

روی پیشخوان روزنامه فروشی ها در روز یکشنبه


روزنامه سرمايه، نوشته که به جای وزارت نفت و به نمايندگی از شرکت سرمايه گذاری ايرانيان، علينقی خاموشی با چيني ها قرارداد نفتی امضا مي کند.
روزنامه سرمايه، نوشته که به جای وزارت نفت و به نمايندگی از شرکت سرمايه گذاری ايرانيان، علينقی خاموشی با چيني ها قرارداد نفتی امضا مي کند.

روزنامه کارگزاران، تيتر اول خود را به اجرای سهميه بندی بنزين در سه استان کشور اختصاص داده است.


به نوشته اين روزنامه، محمدرضا نعمت زاده، مديرعامل شرکت ملی پالايش و پخش فرآورده های نفتی با اعلام اين مطلب و با اشاره به سهميه بندی بنزين در کشور گفته که «هم اکنون بنزين در استان های سيستان و بلوچستان، کردستان و آذربايجان غربی به صورت سهميه ای توزيع می شود تا از قاچاق سوخت جلوگيری شود.»


نعمت زاده هم چنين از احتمال محاسبه پلکانی قيمت بنزين در سال آينده خبر داده و گفته بر اساس لايحه جديدی از سوی دولت از اين پس کسانی که بيش از حد تعيين شده توسط دولت سوخت مصرف کنند، جريمه خواهند شد .


روزنامه قدس، از تشديد بحران در روابط با عراق خبر داده و به نقل از يک عضو مجلس، خبر احضار احتمالی سفير ايران در بغداد را منتشر کرده است.


اين روزنامه از قول محمد نبی حبيبی، نايب ریيس کميسيون امنيت ملی و سياست خارجی مجلس نوشته که اين کميسيون روز يکشنبه اظهارات اخير وزير خارجه عراق عليه ايران و نيز فراخوانی سفير بغداد از تهران را بررسی خواهد کرد.


در اين جلسه، منوچهر متکی، وزير خارجه و معاونان وی نيز حضور دارند. قدس همچنين نوشته که برخی از مقامات کشور از اظهارات اخير هوشيار زيباری، وزير خارجه عراق مبنی بر اعمال محدوديت های جديد درباره سفر مقامات ايرانی و نيز فراخوانی سفير بغداد به شدت عصبانی هستند .


روزنامه ابرار، سخنان محمد جواد لاريجانی درباره بحران هسته ای را منعکس کرده و از قول او نوشته که بايد از ديوار به داخل کلوپ هسته ای پريد، زيرا در آن به طور طبيعی باز نمی شود.


لاريجانی در عين حال به مقامات جمهوری اسلامی توصيه کرده تا با در پيش گرفتن سياست پس از هسته ای شدن، ثابت کنند که قصد حمله به اسرائيل را ندارند.


روزنامه رسالت، پس از ماه ها کشمکش ميان دولت و مجلس از ابلاغ مصوبه مجلس درباره ساعت بانک ها توسط رييس جمهور اسلامی خبر داده است.


به نوشته اين روزنامه، محمود احمدی نژاد قانون بازگشت ساعت کار بانک ها به قبل از ساعات شروع کار ادارات دولتی را به وزارت اقتصاد ابلاغ کرده است.


بر اساس ماده واحده اين قانون، دولت موظف است ساعات کار بانک ها را به گونه ای تنظيم نمايد که بانک ها قبل از شروع ساعات کار ادارات و سازمان های دولتی فعاليت و کار خود را آغاز و ارائه خدمات نمايند.


روزنامه اعتماد ملی، از حمله به دفتر انجمن وحدت ملی ايران در اصفهان خبر داده است.


به نوشته اين روزنامه، مهرداد احمدزاده، مسوول انجمن وحدت ملی ايران ضمن اعلام خبر حمله افراد ناشناس به دفتر اين انجمن در اصفهان گفته است: روز پنجشنبه در حين اجرای يک برنامه شعر و موسيقی متناسب با ايام محرم عده ای بدون نشان دادن حکم، به دفتر حمله کردند و ضمن فحاشی، پاره کردن عکس ها و به هم ريختن دفتر، برخی وسايل انجمن را با خود بردند .


روزنامه سرمايه، نوشته که به جای وزارت نفت و به نمايندگی از شرکت سرمايه گذاری ايرانيان، علينقی خاموشی با چيني ها قرارداد نفتی امضا مي کند.


به نوشته اين روزنامه، شرکت سرمايه گذاری ايرانيان حدود سه ماه پيش توسط برخی از دست اندرکاران اتاق بازرگانی ايران به رهبری علينقی خاموشی ايجاد شده تا به گفته وی بتواند در فرآيند خصوصي سازی که قرار بود با ابلاغيه رهبر جمهوری اسلامی درباره اصل «۴۴» تسريع شود، شرکت کند و ۵۰ درصد سهام شرکت های دولتی را بخرد.اعضای اين شرکت از سرمايه داران و تجار جناح راست در کشور تشکيل شده اند .


روزنامه جام جم، خبر داده که سال آينده فقرا ۱۲ درصد بيشتر از امسال تحت فشار اقتصادی خواهند بود.


اين روزنامه از قول موسي الرضا ثروتی، عضو کميسيون اجتماعی مجلس با اشاره به عدم افزايش مستمری افراد تحت پوشش سازمان های حمايتی در سال آينده نوشته که اين افراد سال آينده ۱۲ درصد بيشتر از امسال تحت فشار اقتصادی خواهند بود.


به گفته اين عضو مجلس، امسال هم بودجه کافی به اين افراد اختصاص داده نشد و دريافتی آنها يک چهارم خط فقر بوده است .


و در آخر، روزنامه همبستگی، تيتر نخست امروز خود را به شرايط هشدار آلودگی هوای تهران اختصاص داده است. اين روزنامه در گزارشی با عنوان «تنفس مرگ در تهران» نوشته که برگزاری هفته هوای پاک نيز هيچ تاثير مثبتی بر کاهش آلودگی هوای تهران نداشت آن چنان که تهرانی ها دردی ماه که بيست ونهمين روز آن روزملی هوای پاک نام گرفته تنها يک روز هوای پاک تنفس کردند.


XS
SM
MD
LG