لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۰:۱۴

بررسی روزنامه های صبح پنج شنبه ايران


روزنامه رسالت، سخنان آیت الله مهدوی کنی در يک همايش را مورد توجه قرار داده و به نقل از وی مدل جديد حکومت ايران را «دين سالاری مردمی» نام داده است.


به نوشته اين روزنامه، دبيرکل جامعه روحانيت برای نخستين بار گفته است که هدف آيت الله خمينی از تشکيل حکومت جمهوری اسلامی، مردم سالاری دينی نبوده، بلکه به عقيده وی، هدف آقای خمينی، تشکيل حکومت «دين سالاری مردمی» بوده است.


مهدوی کنی در سخنرانی خود اين را هم گفته که ديگر وقت بازگشت روحانيان به مسجد گذشته است .


تبلیغات محیطی نامزدها ممنوع!


روزنامه سرمايه، خبر داده که با تصويب مجلس از اين پس تبليغات محيطی نامزدهای نمايندگی مجلس در انتخابات ممنوع شده است.


به نوشته اين روزنامه، مجلس شورای اسلامی روز چهارشنبه در ادامه بررسی طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس، پيشنهادی را تصويب کرد که بر مبنای آن از اين پس نامزدهای انتخابات مجلس، نمي توانند هيچ نوع تبليغات محيطی اعم از پوستر، اعلاميه، عکس، بنر و پارچه های تبليغاتی در سطح شهرها نصب کنند.


اين پيشنهاد که توسط يکی از اعضای راستگرای مجلس به تصويب رسيد، همچنين به ماموران انتظامی و فرمانداری ها اجازه می دهد تا در صورت مشاهده چنين مواردی تبليغات را امحاء کنند و متخلفان را جلب و به مقامات قضايی تحويل دهند .


دخالت دادستانی در توزیع سیمان


روزنامه قدس، از دخالت دادستانی در توزيع سيمان خبر داده است.


به نوشته اين روزنامه، به دنبال افزايش قيمت سيمان و توزيع نامناسب آن در کشور، در جلسه ای به رياست علی اصغر توفيق، مشاور اقتصادی دادستان کل کشور و با حضور نمايندگان وزارتخانه های صنايع و معادن، بازرگانی، مسکن و شهرسازی ، راه و ترابری، توليدکنندگان و مصرف کنندگان سيمان و اعضای موضوع ماده يک طرح جامع سيمان مقرر شده است تا کميته ای بر بازار سيمان نظارت کند.


قدس، به نقل از مشاور اقتصادی دادستان کل کشور نوشته که بايد با اتخاذ تدابير جدی راه را برای سوء استفاده از شرايط موجود و رانت خواری مسدود کرده و با عوامل مخل سلامت بازار سيمان برخورد کرد .


هزینه ۷۰ درصدی درمان بر دوش مردم


روزنامه حيات نو اقتصادی، سخنان يک نماينده مجلس را درباره تحميل ۷۰ درصدی هزينه های درمانی به مردم از سال آينده منعکس کرده است.


اين روزنامه به نقل از عيوض حيدرپور، مخبر کميسيون بهداشت و درمان مجلس نوشته که بر اساس بودجه سال آينده، هفتاد درصد هزينه های درمان به مردم تحميل خواهد شد و اين در حالی است که براساس برنامه چهارم توسعه، دولت ملزم به کاهش سهم مردم از هزينه های سلامت تا حد سی در صد شده بود.


سياست اقتصادی دولت و بودجه بخش بهداشت و درمان اعتراض نهادها و سازمان های اين بخش و به ويژه سازمان نظام پزشکی را نيز به دنبال داشته تا حدی که شهاب الدين صدر، اقدام دولت در اين زمينه را ظلم به مردم دانسته است .


روزنامه خراسان، ادعای محمود احمدی نژاد درباره معادل بودن دستاوردهای هسته ای با پنجاه سال پيشرفت را منعکس کرده است.


به نوشته اين روزنامه، ریيس جمهوری اسلامی در سفر به شهرستان سياهکل گفته که اگر ده سال بقيه کارها را تعطيل کنيم و کشور به صورت متمرکز به فعاليت های هسته ای مشغول شود، کشور به طور ناگهانی پنجاه سال پيشرفت می کند.


خراسان، طی گزارش ديگری درسالگرد زلزله سال ۸۳ زرند کرمان، نوشته که زرندی ها هم مانند بمیها هنوز در کانکس و چادر زندگی می کنند.


شش میلیارد تومان برای مراسم عزاداری


روزنامه همبستگی از اختصاص شش ميليارد تومان برای حمايت از مراسم عزاداری توسط دولت خبر داده است.


به نوشته اين روزنامه، هيات دولت به منظور حمايت از مراسم عزاداری محرم مبلغ شش ميليارد تومان در اختيار وزارت ارشاد گذاشته است.


اين روزنامه می افزاید: اين مبلغ از محل اعتبارات هزينه های پيش بينی نشده قانون بودجه سال ۸۵ کل کشور، به منظور حمايت از مراسم عزاداری محرم که در غالب يک مراسم توسط وزارت ارشاد برگزار شد، تخصيص يافته است.


«فرار پرابهام جزایری»


همزمان با انتشار خبر فرار شهرام جزايری، مشهورترين متهم پروندهای موسوم به مبارزه با فساد اقتصادی، روزنامه اعتماد ملی در سرمقاله امروز خود با عنوان « پديده شهرام جزايری» نوشته است: « پديده شهرام جزايری از آغاز با شبهات و ترديدهای فراوانی روبه رو بود. استفاده از اظهارات و اعترافات وی عليه يک جريان سياسی و به راه انداختن يک شوی تبليغاتی مشکوک، بسياری از صاحبنظران را در حيرت فرو برده بود.»


نويسنده اين يادداشت در ادامه، فرار شهرام جزايری را در آستانه صدور حکم جديد و در حالی که او پيشتر بارها از زندان به مرخصی رفته بود را پر ابهام خوانده است .


روزنامه اعتماد از بازداشت يک روزنامه نگار در اروميه خبر داده است.


به نوشته اين روزنامه، اسماعيل جوادی، يکی از اعضای هيات تحريريه هفته نامه محلی « فردای ما » در اروميه، توسط ماموران اداره اطلاعات شهرستان اروميه دستگير شده است .


XS
SM
MD
LG