لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۶:۲۶

بررسی روزنامه های صبح شنبه ايران


بررسی روزنامه های صبح شنبه ايران
بررسی روزنامه های صبح شنبه ايران

روزنامه همشهری، دريادداشتی ضمن اشاره به اين که تمامی پرسنل شرکت روسی سازنده نيروگاه اتمی بوشهر به کار خود در اين پروژه پايان داده وخاک ايران را ترک کرده اند، نوشته است: با اين خبر همه همکاري هايی که تاکنون بين ايران و روسيه بر سر ساخت اين نيروگاه مطرح بود به پايان رسيده است.


نويسنده اين روزنامه، با طرح اين سئوال که چرا روسيه با پايان دادن به اين همکاری ازسود قابل ملاحظه اين پروژه چشم پوشی کرد، پاسخ به آن را مهم ارزيابی کرده و نوشته که «بدون ترديد روسيه مايل نيست روابط اقتصادی سودآور خود را با ايران تحت تاثير پرونده اتمی جمهوری اسلامی قرار دهد اما ظاهرا شرايط به گونه ای نيست که قادر به مقاومت بيشتر در برابر خواسته های آمريکا بوده، و پاندول منافع ملي اش را بين منافع آمريکا و ايران متوازن نگه دارد. »


روزنامه سرمايه، از اظهار بی اطلاعی جانشين فرمانده نيروی انتظامی در مورد آمار معلمان دستگيرشده در تجمع اخير معلمان را مورد توجه قرار داده است.


به نوشته اين روزنامه، حسين ذوالفقاری، جانشين فرمانده نيروی انتظامی در ستاد فرماندهی نيروی انتظامی استان تهران با بيان اين که به موضوع معلمان رسيدگی شده، و ديگر تجمع آنها موضوعيتی ندارد، گفته که «تعدادی از محرکان قضيه بازداشت شده اند،اما در حال حاضر آمار دقيق دستگيرشدگان را ندارم.»


سرمايه در عين حال به نقل از يکی از اعضای سازمان معلمان نوشته که ۱۷۵ نفر از معلمان در بازداشت به سر مي برند و در چند روز گذشته ۵۰۰ نفر آزاد شده اند .


روزنامه جمهوری اسلامی، آزادی يک زندانی فرانسوی و يک زندانی آلمانی از سوی حکومت ايران در روزهای اخير را حاکی از حسن نيت مقامات جمهوری اسلامی نسبت به اروپا دانسته است.


اين روزنامه با اشاره به اينکه اين دو زندانی که در آب های ايران دستگير شده و به ۱۸ ماه زندان محکوم شده بودند بعد از گذراندن يکسال از محکوميت خود به فاصله دو هفته يکی بعد از ديگری آزاد شدند نوشته است: مقام های حکومت ايران تلاش کرده اند به اين وسيله به آلمان و فرانسه دو عضو گروه ۵+۱ پيام هايی صادر کنند .


روزنامه رسالت، خبر داده که دست سارق سابقه داری در کرمانشاه به حکم دادگاه قطع شده است.


به نوشته اين روزنامه، شعبه ۱۰۷ دادگاه جزايی کرمانشاه، شخصی به نام «فرمان» را به اتهام ارتکاب سرقت های متعدد محکوم به اجرای حد قطع يد کرده که اين حکم و پس از تایيد ديوانعالی کشور توسط ستاد مبارزه با جرائم خاص استان کرمانشاه در محل بلوار ده مجنون در منطقه وکيل آقای کرمانشاه با حضور دادستان و ریيس شعبه صادر کننده چنين حکمی به اجرا درآمده و دست اين سارق قطع شده است.


در دو هفته اخير اين دومين باری است که روزنامه های کشور از قطع دست متهمان به سرقت در کرمانشاه خبر می دهند .


روزنامه خراسان، خبر از ورود شش فروند هواپيمای بويینگ ( (AD به ناوگان حمل و نقل هوايی کشور خبر داده است.


به نوشته اين روزنامه، اين هواپيماها که برای اولين بار توسط يک سرمايه گذار ايرانی خريداری شده در اختيار شرکت های هواپيمايی داخلی قرار گرفته است.


اين روزنامه توضيحی درباره مبدا اين خريد نداده اما به نقل از خلبان اولين فروند اين محصول کمپانی مک دونالد داگلاس امريکا که از کيش وارد مشهد شده نوشته است که به زودی تعداد اين هواپيماها به هفت فروند خواهد رسيد .


روزنامه قدس، از تغيير فرمانده نيروی انتظامی سيستان و بلوچستان به دنبال حوادث اخير اين استان خبر داده است.


به نوشته اين روزنامه، محمد غفاری، فرمانده قرارگاه عملياتی فتح با حفظ سمت به عنوان سرپرست انتظامی استان سيستان و بلوچستان منصوب شد .


و در آخر، روزنامه اعتماد ملی در سرمقاله آخرين شماره اين روزنامه در سال ۸۵ اين سال را، سال فرصت های بی شمار نام داده و نوشته است: «سال ۸۵ با همه فراز و نشيب ها، توفيق ها و شکست ها، فرصت ها و تهديدها و آرزوها و ندامت هايش به پايان آمد.»


روزنامه همبستگی نيز در سرمقاله روز شنبه خود سال ۸۵ را، «سال پر هزينه» برای ايرانيان نام داده است.


XS
SM
MD
LG