لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۳:۴۸

بررسی روزنامه های صبح دوشنبه ايران


روزنامه کیهان، منتقدان رسانه ای دولت را به «ناجوانمردی» متهم کرده است.
روزنامه کیهان، منتقدان رسانه ای دولت را به «ناجوانمردی» متهم کرده است.


قريب به اتفاق روزنامه های ايران با انتشار آخرين شماره سال ۸۵ خود، در روز شنبه گذشته، اعلام کرده اند که شماره بعدی را در چهاردهم فروردين سال ۸۶ منتشر خواهند کرد.


روزنامه کيهان و جمهوری اسلامی اما روز دوشنبه را برای انتشار شماره آخر خود در سال ۸۵ برگزيده اند.


روزنامه جمهوری اسلامی در خبری از رسيدن قيمت مرغ به مرز دو هزار تومان خبر داده و نوشته است: « قيمت مرغ در آستانه نوروز به پرواز درآمد.»


به نوشته اين روزنامه، قيمت گوشت مرغ در روزهای پايانی سال عليرغم وعده دولت به کنترل قيمت آن و توزيع در بازار به ۱۹۰۰ تومان رسيده است.


اين روزنامه در گزارشی از از سطح شهر تهران نوشته، «قيمت گوشت مرغ که از نيمه دوم اسفند و در آستانه سال نو رو به افزايش گذاشته و از ۱۵۰۰ تومان فراتر رفته بود، روز شنبه بدون اعتنا به هشدارها و وعده و وعيد وزارت بازرگانی مبنی بر کنترل ارزاق عمومی به مرز دو هزار تومان رسيد، و در مراکز عمده فروشی شاخص ۱۹۲۰ تومان را نشان داد.»


جمهوری اسلامی در گزارش خود تاکيد کرده که بدين ترتيب در مدت زمانی کمتر از ۲۰ روز قيمت مرغ با افزايشی بالغ بر ۴۰۰ تومان در هر کيلو مواجه شده که اين روند صعودی فشار روزافزونی را به افراد کم درآمد و کارمندان دولت وارد کرده است .


همين روزنامه در ستون «جهت اطلاع» برخلاف انکار مقامات وزارت خارجه ايران و امتناع وزير اطلاعات جمهوری اسلامی در مورد افشای نام کشوری که شهرام جزايری عرب در آن دستگير شده، محل بازداشت مجدد اين متهم اقتصادی را کشور «عمان» معرفی کرده است.


روزنامه جمهوری اسلامی همچنين نوشته که «دستگيری شهرام جزايری در عمان نشان داد اطلاعاتی که درباره چگونگی فرار وی منتشر شده بود غلط بوده و او از مرز ترکيه و امارات فرار نکرده بود.»


به نوشته اين روزنامه، پس از مشخص شدن اين که جزايری از مرز بلوچستان فرار کرده بود، گمانه زنی ها درباره حساب شده بودن اين فرار قوی تر شده است.


نويسنده ستون خبرهای ويژه اين روزنامه تاکيد کرده که مسير فرار جزایری نشان می دهد وی را فراری داده بودند.


روزنامه کيهان، در سرمقاله روز دوشنبه خود با ارائه گزارشی از فعاليت های خود در سال گذشته، نوشته که «در عرصه سياست داخلی، کيهان در سال ۸۵ مهم ترين وظيفه خود را مقابله با مفسدان اقتصادی و مفسدان فرهنگی، و حمايت از دولت قرار داده بود.»


اين روزنامه، همچنين منتقدان رسانه ای دولت را به «ناجوانمردی» متهم کرده است.


روزنامه کيهان، در ستون «اخبار ويژه» خود و در ادامه اتهاماتی که در هفته های اخير به فعالان جنبش زنان وارد کرده، مهرانگيز کار، حقوقدان، وکيل و يکی از چهرهای سرشناس فعالان حقوق زنان را به همکاری با طرفداران انقلاب مخملی متهم کرده است.


اين روزنامه، در عين حال «دوبی» را به عنوان مرکز آموزش انقلاب مخملی عليه جمهوری اسلامی معرفی کرده و به مقامات حکومت اسلامی نسبت به شکل گيری يک جريان سياسی هوادار انقلاب مخملی در دوبی هشدار داده است.


کيهان، از مسئولان جمهوری اسلامی خواسته تا به آنچه «فعاليت های گسترده طرفداران انقلاب مخملی در ميان دانشجويان ايرانی مقيم امارات متحده عربی» ناميده، توجه کنند .


XS
SM
MD
LG