لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۱:۱۱

بررسی روزنامه های صبح پنج شنبه ايران


بررسی روزنامه های صبح پنج شنبه ايران
بررسی روزنامه های صبح پنج شنبه ايران


روزنامه آفتاب يزد، از بازداشت مجدد سه تن از معلمان در تهران خبر داده است.


اين روزنامه، به نقل از وکيل مدافع محمدتقی فلاحی، سيدمحمود باقری و منتجبی، سه تن از متهمان پرونده تجمع ۲۳ اسفند معلمان در مقابل مجلس شورای اسلامی، نوشته است: موکلانش که برای بازجويی به دادگاه انقلاب رفته بودند، بعد از بازجويی، به زندان اوين منتقل شده اند.


منيژه محمدی همچنين گفته که بنا بر احضاريه ای که از معاونت امنيت دادگاه انقلاب برای موکلانش آمده بود، به همراه ديگر وکيل اين پرونده در دادسرا حاضر شده اما اعلام کردند فقط کسانی که احضاريه دارند مي توانند وارد شوند و اجازه ورود وکلا را نداده اند.


به گفته اين وکيل مدافع، ساعت ۱۶ روز چهارشنبه مقام های دادگاه انقلاب اعلام کردند به دليل عدم اتمام بازجويی، اين سه معلم را در دادسرا نگه می دارند اما پس از يک ساعت به خانواده موکلان به طور غيرمستقيم اطلاع داده شد که آنها را به زندان اوين منتقل کرده اند.


به گفته خانم محمدی، اين سه معلم، هر سه از خبرنگاران روزنامه قلم معلم هستند که برای تهيه گزارش از تجمع معلمان مقابل مجلس شورای اسلامی حضور يافته بودند .


روزنامه اعتماد، از اختلاف تازه بين روسيه و ايران در نيروگاه هسته ای بوشهر خبر داده و نوشته که مسکو درباره فعاليت پدافند نيروگاه هسته ای بوشهر توضيح خواسته است.


روزنامه اعتماد، از اختلاف تازه بين روسيه و ايران در نيروگاه هسته ای بوشهر خبر داده و نوشته که مسکو درباره فعاليت پدافند نيروگاه هسته ای بوشهر توضيح خواسته است.

به نوشته اين روزنامه، وزارت امور خارجه روسيه درباره شليک موشک های جنگی حقيقی از پدافند نيروگاه هسته ای بوشهر در بامداد ششم آوريل، هفدهم فروردين ماه جاری، خواستار توضيح جمهوری اسلامی ايران شده است.


اعتماد نوشته که ساعت پنج بامداد ۱۷ فروردين ماه نيروهای مسلح جمهوری اسلامی اقدام به انجام رزمايشی با استفاده از مهمات جنگی حقيقی در محوطه نيروگاه بوشهر و مجموعه مسکونی کارگران روسی اين نيروگاه کردند که اين رزمايش بدون اطلاع قبلی مسکو انجام شد و اعتراض روس ها را به دنبال داشته است.


به نوشته اين روزنامه، سرگئی کرينکو، مدير آژانس هسته ای روسيه، اين اقدام ايران را «غيرموجه» خوانده و گفته که ما ضروری می دانيم طرف روس، پيش از انجام اين قبيل رزمايش ها، از آن اطلاع يافته باشد .


روزنامه کارگزاران، اظهارات رييس مجلس شورای اسلامی در خصوص اتهامات وزير اطلاعات به دانشجويان و تشکل های زنان را مورد توجه قرار داده است.


به نوشته اين روزنامه، غلامعلی حداد عادل در اين خصوص به خبرنگاران گفته که مقصود وزير اطلاعات اين نبوده که جنبش دانشجويی يا تشکل های زنان همواره بر انداز به حساب می آيند، اما تجربه ديگر کشورها نشان داده که «استکبار وقتی می خواهد انقلاب مخملی و تنش سياسی، اجتماعی ايجاد کند تحت عنوان جنبش دانشجويی و زنان کارش را پيش می برد.»


کارگزاران، در عين حال از قول رييس مجلس نوشته که «وظيفه وزير اطلاعات اين است که جنبه های آسيب پذير را متذکر شود و نبايد اين هشدارها را به تجمع های صنفی نظير تجمع های فرهنگيان و کارگران سرايت داد.»


روزنامه رسالت، به نقل از دبيرکل جديد ستاد مبارزه با مواد مخدر خبر داده که در کشور ۳۰۰ هزارمعتاد هرویينی وجود دارد.


به نوشته اين روزنامه، اسماعيل احمدی مقدم روز چهارشنبه درمراسم معارفه به عنوان دبيرکل جديد ستاد مبارزه با مواد گفته که مرحله دوم طرح جمع آوری معتادان پرخطر درکشور ازاول ارديبهشت ماه سال جاری آغازخواهد شد و هر ماه ۵۰ هزار معتاد جمع آوری می شود .


روزنامه اعتماد ملی، از قول يک عضو کميسيون اقتصادی مجلس از وجود طرحی برای تغيير واحد پول کشور خبر داده است.


به نوشته اين روزنامه، محمد خوش چهره گفته که عده ای قصد دارند، واحد پولی کشور را تغيير دهند و در اين زمينه بحث هايی شده است. آقای خوش چهره به جزييات اين طرح اشاره ای نکرده است .


روزنامه سرمايه، از تجمع اعتراض آميز تشکل های غيردولتی به آبگيری سد سيوند، خبر داده است.


به نوشته اين روزنامه نمايندگان تشکل های غيردولتی و دانشجويی روز چهارشنبه در مخالفت با آبگيری سد سيوند در مقابل در ورودی سازمان ميراث فرهنگی و گردشگری تجمع کرده و با شعارهای خود خواستار استعفای مشايی، رييس سازمان ميراث فرهنگی شدند .


روزنامه کيهان، از کشته و مجروح شدن دو مامور پليس در تبريز خبر داده است.


به نوشته اين روزنامه، يک سارق مسلح پس از ربودن يک خودروی پرشيا در شهرک ولی عصر تبريز، با ماموران پليس پاسگاه انتظامی اهر که قصد توقيف وی را داشتند درگير شد که طی آن يک مامور نيروی انتظامی کشته و يک مامور ديگر مجروح شد.


به نوشته کيهان سارق پس از اين درگيری متواری شده است .


و در آخر، روزنامه همشهری، خبر داده که افزايش قيمت گوشت، مرغ و تخم مرغ همچنان ادامه دارد.


به نوشته اين روزنامه، با افزايش تقاضای گوشت قرمز، مرغ و تخم مرغ که از روزهای پايانی سال گذشته آغاز شده و از سوی ديگر افزايش قيمت جهانی برخی نهاده های توليد موجب شده تا تلاش های وزارت بازرگانی در عرضه مستقيم اين فرآورده ها، تاثير چندانی در کاهش قيمت ها نداشته باشد.


همشهری، تاکيد کرده که با اين روند تاکنون وعده معاون بازرگانی داخلی اين وزارتخانه مبنی بر کاهش قيمت اين فرآورده ها در نيمه دوم فروردين ماه هنوز محقق نشده است .


XS
SM
MD
LG