لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۷:۱۸

بررسی روزنامه های صبح پنج شنبه ايران


بررسی روزنامه های صبح پنج شنبه ايران
بررسی روزنامه های صبح پنج شنبه ايران

روزنامه اعتماد ملی، خبر داده که ۱۶ نماينده مجلس از ریيس جمهوری اسلامی خواسته اند از برخوردهای امنيتی با فرهنگيان و دانشجويان اجتناب کند.


به نوشته اين روزنامه، شانزده نماينده اصلاح طلب و اصولگرای مجلس هفتم روز چهارشنبه در تذکری مکتوب به محمود احمدي نژاد خواستار اجتناب از برخوردهای انتظامی و امنيتی با اقشار مختلف خصوصا فرهنگيان و دانشجويان شدند.


در اين تذکر، نمايندگان با اشاره به اين که طی ماه های اخير در طول چند هفته گذشته تعدادی از فرهنگيان و دانشجويانی که خواهان تحقق مطالبات قانونی و صنفی خود بوده اند، تحت پيگرد واقع شده و با آنان برخوردهای امنيتی و انتظامی صورت گرفته است، به احمدی نژاد تذکر داده اند که حاصل اين برخورد ها چيزی جز گسترش دامنه نارضايتي ها در ميان اقشار و اصناف مختلف و نهايتا بدبينی به کليت نظام نيست.


«دولت سهمیه بندی بنزین را اجرا کند»


روزنامه قدس، به نقل از رييس مجلس شورای اسلامی نوشته که سهميه بندی بنزين از اول خرداد ماه قطعی است.


به نوشته اين روزنامه، غلامعلی حداد عادل گفته است که «بنده لازم می دانم به دولت تذکر بدهم که موظف است سهميه بندی بنزين را از اول خرداد اجرا کند.»


وی با اشاره به اين که قرار بود سهميه بندی بنزين از ابتدای سال ۸۵ انجام شود، گفته که به دليل اينکه دولت عذر آورد که امکانات اين کار فراهم نيست سهميه بندی به تاخير افتاد، اکنون هم مجلس به عمد اول خرداد ۸۶ را مشخص کرده است که با مسافرت های نوروزی مقارن نشود و از آنجا که مسئوولان در ابتدای سال سر کار نيستند، پس از آن فرصت برنامه ريزی داشته باشند.


به نوشته قدس، حداد عادل به دولت هشدار داده که اگر سهميه بندی بنزين در خردادماه عملی نشود، با آغاز مسافرت های تابستانی در تيرماه و بالا رفتن تقاضای بنزين، مشکلات جدي در کشور ايجاد خواهد شد.


حمله به سرشاخه های گروه ریگی


روزنامه جمهوری اسلامی، به نقل از دبير شورای اطلاع رسانی وزارت کشور نوشته که بسياری از سرشاخه های اصلی «گروه عبدالمالک ريگی» نابود شده است.


اين روزنامه نوشته که در ماه های اخير، وزارت کشور با همکاری وزارت اطلاعات عمليات های گروه عبدالمالک ريگی را کنترل و بسياری از سرشاخه های اصلی اين گروه را نابود کرده اند.


در روزهای گذشته نيز روزنامه های دولت از انجام عمليات مشترک نيروهای امنيتی جمهوری اسلامی و پاکستان عليه گروه جندالله به رهبری عبدالمالک ريگی در مناطق مرزی ايران و پاکستان خبر داده بودند.


جمهوری اسلامی، در خبر ديگری از محکوميت قطعی ماموران دارای قصور در حادثه تاسوکی خبر داده است. اين روزنامه به نقل از رييس سازمان قضايی نيروهای مسلح نوشته که پس از وقوع حادثه تاسوکی تعدادی از ماموران که در اين سانحه مرتکب سهل انگاری و قصور شده بودند به سازمان قضايی استان سيستان و بلوچستان معرفی شدند که اين سازمان به سرعت پرونده را رسيدگی و حکم محکوميت مجرمان را صادر کرد.


اين روزنامه نام اين ماموران و حکم آنان را منتشر نکرده است .


خودکشی یک عضو شورای شهر


روزنامه تهران امروز، از خودکشی يک عضو شورای شهر ساوجبلاغ در فرمانداری کرج خبر داده است.


به نوشته اين روزنامه، روز گذشته يکی از اعضای شورای اسلامی شهر ساوجبلاغ با پرتاب خود از پشت بام فرمانداری شهرستان کرج، اقدام به خودکشی کرد و در همان لحظات اوليه جان باخت.


تهران امروز، همچنين از سکوت مسئوولان فرمانداری و نيروی انتظامی شهرستان ساوجبلاغ در اين باره خبر داده است.


خرید۵۰ درصدی سهام یک شرکت نفتی


روزنامه سرمايه، به نقل از مدير عمليات اجرايی شرکت اورينتال اويل از خريد ۵۰ درصد سهام اين شرکت نفتی توسط ايران خبر داده است.


به نوشته اين روزنامه، شرکت مهندسی و ساخت تاسيسات دريايی ايران خريدار ۵۰ درصد سهام شرکت اورينتال اويل است.


سرمايه به نقل از احمد سالاری ، مدير عمليات اجرايی اورينتال نوشته که اين اقدام اواخر بهمن ماه سال ۸۵ صورت گرفته است.


شرکت اورينتال اويل يک شرکت نفتی است که بيشترين فعاليت آن حفاری چاه های نفت در دريا است .


روزنامه ايران، از مرگ چهار نفر در لرستان بر اثر سيل خبر داده است. به نوشته اين روزنامه، رضا آريايی، دبير ستاد حوادث پيش بينی نشده لرستان با اعلام اين خبر گفته که سه نفر در نورآباد و يک نفر در شهرستان الشتر جان خود را از دست داده اند .


XS
SM
MD
LG