لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۵:۵۰

بررسی روزنامه های صبح دوشنبه ايران


روزنامه رسالت، در يادداشتی با عنوان «بلاتکليفی» از بلاتکليفی در وضعيت بنزين و نرخ تعرفه واردات کالا انتقاد کرده است.


نويسنده اين يادداشت نوشته است: در حالی که به نيمه دوم ارديبهشت رسيده ايم اما هنوز وضعيت قيمت و سهميه بنزين که قرار است از اول خرداد ماه، اجرا شود، کاملا مبهم است.


وی با طرح چند سئوال در مورد قيمت و تاريخ آغاز سهميه بندی بنزين در کشور از دولت پرسيده که آيا بيست روز مانده به اجرای اين طرح مهم که تاثير زيادی بر نرخ ها و يا مصرف بنزين دارد نبايد چگونگی آن معلوم شود.


نويسنده رسالت، بلاتکليفی در امور اقتصادی، بالاخص در اموری که مربوط به سرمايه گذاري های دراز مدت مي شود را موجب آسيب جدی به برنامه ريزی ارزيابی کرده و نوشته است: در اين صورت معلوم است که اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی و واگذاری امور به بخش غيردولتی امکان ناپذير است .


روزنامه اعتماد ملی ، سرمقاله خود را به دخالت دولت در دو باشگاه پرسپوليس و استقلال اختصاص داده و نوشته که «آنچه بر باشگاه پرسپوليس و استقلال مي رود، مدلی از شيوه مديريتی وارثان جديد قدرت در دولت نهم است.»


اين روزنامه با اشاره به دخالت مقامات سياسی در تغييرات مديريتی اين دو باشگاه پر طرفدار فوتبال ايران، ريشه ماجرا را به زد و بندهای عناصر اثرگذار دولت و سازمان تربيت بدنی مربوط دانسته که با هدف تاثير گذاری درانتخابات مجلس شورای اسلامی و رياست جمهوری آينده صورت می گيرد.


اعتماد ملی، اقدام دولت برای تثبيت سياستمداران هوادار خود در اين دو باشگاه فوتبال را بدعتی خطرناک ناميده و نوشته که دولت قصد دارد تا در موعد انتخابات، از شهرت بازيکنان اين دو تيم به نفع اهداف سياسی خويش بهره برند .



روزنامه اعتماد ملی با اشاره به دخالت مقامات سياسی در تغييرات مديريتی دو باشگاه پر طرفدار فوتبال ایران یعنی استقلال و پیروزی، ريشه ماجرا را به زد و بندهای عناصر اثرگذار دولت و سازمان تربيت بدنی مربوط دانسته که با هدف تاثير گذاری درانتخابات مجلس شورای اسلامی و رياست جمهوری آينده صورت می گيرد.

روزنامه سرمايه، به نقل از واحد اطلاعات اکونوميست خبر داده است: در حالی که دولت ايران تلاش مي کند سرمايه های خارجی را جذب کند، اما مسايل هسته ای مانعی در اين راه است و اين امر مي تواند روند ورود سرمايه های خارجی به ايران را کندتر کند.


سرمايه همچنين نوشته که سناتورهای ایالت فلوريدا در سنای امريکا به اتفاق آرا به طرحی رای داده اند که صندوق های بازنشستگی را از همکاری با شرکت هايی که در بخش نفت ايران و سودان فعاليت مي کنند، منع کرده است.


به نوشته اين روزنامه، در صورت تصويب اين طرح توسط کاخ سفيد، فلوريدا اولين ايالتی خواهد بود که چنين اقدامی انجام مي دهد.


به نوشته سرمایه، اين قانون بيش از ۴۰ شرکت از جمله شرکت نفتی رويال داچ شل را تحت تاثير قرار خواهد داد .


روزنامه کارگزاران، در سرمقاله خود با عنوان «روزگار ناخوش کارگران» از سياست های دولت در حوزه کارگری انتقاد کرده است.


اين روزنامه با اشاره به فرا رسيدن «روز جهانی کارگر» و صدور انواع اطلاعيه از سوی نهادهای دولتی در تبريک اين روز به کارگران نوشته که، روزگار خوش کارگران زمانی است که شتاب نرخ تورم مهار شود و توليد ثروت به شکل واقعی افزايش يابد.


کارگزاران تاکيد کرده که در سال ۱۳۸۵ از يک سو نرخ تورم شتاب گرفت، و از سوی ديگر رشد توليد ناخالص داخلی کاهش يافت و روزگار کارگران «ناخوش» شد .


روزنامه همشهری، خبر داده که محمدرضا شجريان به اتقاق شش چهره شناخته شده ديگر برای سه سال به عضويت شورای عالی خانه موسيقی در آمدند.


به نوشته اين روزنامه، محمد رضا شجريان که پيشنهاد هيات مديره خانه موسيقی را برای شورای عالی خانه موسيقی پذيرفته بود، با ۱۵ رای از ۲۰ رای به اتقاق کامبيز روشن روان، فرهاد فخرالدينی، داود گنجه ای، هوشنگ ظريف، مصطفی کمال پورتراب و شاهين فرهت برای مدت سه سال به عضويت شورای عالی خانه موسيقی درآمد.


در هفته های اخير اين استاد آواز ايران در نشريات انصار حزب الله به خاطر برگزاری دوره های آموزشی موسیقی مورد اعتراض قرار گرفته بود .


روزنامه اعتماد، به نقل از معاون فرهنگی و تبليغات دفاعی ستاد کل نيروهای مسلح جمهوری اسلامی نوشته که جواب هزار موشک، هزاران موشک خواهد بود.


افشار درواکنش به شايعه حمله اسرایيل به تاسيسات هسته ای جمهوری اسلامی گفته که اولمرت می داند که جواب هزار موشک، هزاران است و اسرایيل شکننده و آسيب پذيرتر از ايران اسلامی است .


روزنامه همبستگی، انتقاد آيت الله موسوی اردبيلی، از مراجع تقلید در قم، از نيروی انتظامی را منعکس کرده و به نقل از وی نوشته که «طرح برخورد با مفاسد را ادامه ندهيد.»


به نوشته اين روزنامه، آقای موسوی اردبيلی گفته که «برخی دانسته يا ندانسته افکار خود را به نام اسلام و پيامبر به خورد مردم داده و آنان را نسبت به دين بدبين مي کنند.»


وی با انتقاد از عملکرد ناموفق نيروی انتظامی در برخورد با مفاسد در اوايل انقلاب خطاب به فرمانده پلیس ایران گفته که «اين طرح در اوايل انقلاب اجرا شد اما عملکرد خوبی نداشت، شما آن را ادامه ندهيد.»


XS
SM
MD
LG