لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۸:۵۶

بررسی روزنامه های صبح پنج شنبه ايران


روزنامه اعتماد از تداوم بازداشت ۱۱ کارگر بازداشت شده در روز جهانی کارگر خبر داده است.


به نوشته اين روزنامه، سخنگوی انجمن دفاع از حقوق زندانيان گفته که ۱۱ نفر از کارگران عضو «اتحاديه کارگران اخراجی و بيکار کشور» همراه با ریيس هيات مديره اين اتحاديه که در سنندج دستگير شدند، کماکان در بازداشت به سر می برند.


اعتماد به نقل از صالح نيکبخت نوشته کارگران بازداشت شده تاکنون از دسترسی به وکيل حقوقی محروم بوده اند و فقط تعدادی از آنها توانسته اند با خانواده خود ديدار کنند .


روزنامه جوان خبر داده که آتش سوزی، يک روستای کرمان را به نابودی کشانده است.


به نوشته اين روزنامه، روستای «کوش کلجک» از توابع بخش جبالبارز جنوبی عنبرآباد استان کرمان بر اثر وقوع يک آتش سوزی مهيب از بين رفت.



سخنگوی انجمن دفاع از حقوق زندانيان می گوید که ۱۱ نفر از کارگران عضو «اتحاديه کارگران اخراجی و بيکار کشور» همراه با ریيس هيات مديره اين اتحاديه که در سنندج دستگير شدند، کماکان در بازداشت به سر می برند.
روزنامه اعتماد

اين روزنامه به نقل از يک مقام محلی نوشته که اين آتش سوزی به علت نامعلومی رخ داده است و طی تماس اهالی روستا، ۵۰ امدادگر به منطقه اعزام شد و آتش نشانان در مدت ۱۴ ساعت اين آتش را مهار کردند.


به گفته اين مقام محلی، اين آتش سوزی نابودی ۲۰۰ هکتار باغ، حدود ۳۰ هزار متر لوله انتقال آب، ۵۰ دستگاه الکتروپمپ کف کش، ۵۰۰ هکتار مرتع و جنگل و بالغ بر ۵۰ راس گوسفند و ۳۰ منزل کپری را به خاکستر تبديل کرده و بيش از ۱۰۰ تن را آواره کرده است .


روزنامه همبستگی، از سقوط يک هواپيمای نظامی در حوالی انديمشک خبر داده است.


به نوشته اين روزنامه، جانشين استاندار خوزستان خبر داد که يک هواپيمای نظامی روز چهارشنبه حدود ساعت ۱۰ صبح در حوالی انديمشک سقوط کرد.


علي اصغر وحيدی گفته که در اين حادثه خلبان هواپيما که از پايگاه هوایی دزفول به پرواز در آمده بود، پس از سقوط جان باخته است.


همبستگی اين هواپيمای نظامی را اف ۵ ذکر کرده و نوشته که هنوز علت سقوط هواپيما مشخص نشده است.


روزنامه اعتماد ملی، بيانيه مرکز تحقيقات استراتژيک مجمع تشخيص مصلحت نظام در خصوص آزادی حسين موسويان معاون اين مرکز را منعکس کرده است.


به نوشته اين روزنامه، در اين بيانيه با اشاره به سوابق حسين موسويان از وی به عنوان «فردی از خانواده ای مذهبی، شهيدپرور و برادر شهيد و همچنین يکی از سرشناس ترين مدافعان حقوق هسته ای ايران و راهبرد کلان سياست خارجی جمهوری اسلامی نامبرده شده است.»


اين مرکز سکوت خود در قبال بازداشت ديپلمات هسته ای سابق را «حمايت از بررسی دقيق و جامع موضوع و رفع سوءتفاهمات ايجاد شده ذکر کرده است . »


روزنامه همشهری به نقل از سفير ايران در امارات متحده عربی از آزادی ۱۲ غواص بازداشت شده خبر داده است.


به نوشته اين روزنامه، حميدرضا آصفي با اشاره به ملاقاتش با نخست وزير امارات و حاکم دبی خبر داده و گفته که نخست وزير امارات در اين ملاقات گفته که دستور آزادی ۱۲ غواص ايرانی را صادر کرده است.


روزنامه ايران خبر داده که وزير آموزش و پرورش چهارشنبه آينده برای شرکت در جلسه استيضاح خود به مجلس می رود.


به نوشته این روزنامه، محمدرضا باهنر، نايب ریيس اول مجلس اعلام کرده که استيضاح محمود فرشيدی، وزير آموزش و پرورش چهارشنبه آينده در صحن علنی مجلس صورت می گيرد .


XS
SM
MD
LG