لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۶:۳۰

بررسی روزنامه های صبح دوشنبه ايران


اغلب روزنامه های روز دوشنبه ايران گزارش هایی درباره مذاکره میان ایران و آمریکا پیرامون عراق انتشار داده اند.
اغلب روزنامه های روز دوشنبه ايران گزارش هایی درباره مذاکره میان ایران و آمریکا پیرامون عراق انتشار داده اند.


به دنبال اعلام رسمی آغاز مذاکره با آمريکا از سوی سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی، اغلب روزنامه های روز دوشنبه ايران گزارش هایی در اين خصوص انتشار داده اند.


روزنامه کيهان بر مخالفت خود با مذاکره تاکيد کرده و به دولت احمدی نژاد توصيه کرده تا با آغاز مذاکرات خود را «سيبل» نکند.


روزنامه رسالت، ديگر روزنامه نزديک به دولت اما با اختصاص عنوان اصلی خود به مذاکره با آمريکا تلويحا از آغاز مذاکره استقبال کرده است.


روزنامه های منتقد دولت به انعکاس موضع رسمی جمهوری اسلامی مبنی بر پذيرش مذاکره با آمريکا اکتفا کرده اند.


روزنامه جمهوری اسلامی خبر داده که هزينه سفر خارجی مسئولان حکومتی طی سال ۸۵ بيش از ۷۴ ميليارد تومان از بودجه کشور را به خود اختصاص داده است.


به نوشته اين روزنامه، يک نهاد نظارتی در گزارشی از سفر خارجی مقامات و مسئولان سه قوه اعلام کرده که در سال ۱۳۸۵ مجموع سفرهای سران سه قوه، وزرا و معاونان قوای سه گانه و هيات های پارلمانی که به عنوان سفرهای کاری به خارج از کشور رفته اند حدود ۷۴ ميليارد تومان هزينه داشته که بيشتر آن مربوط به استفاده از هواپيماهای تشريفاتی و پروازهای اختصاصی بوده است.


روزنامه جمهوری اسلامی تاکيد کرده که هزينه اين سفرها در سال ۱۳۸۵ نسبت به سال ۱۳۸۳ حدود ۴۸ درصد افزايش پيدا کرده است .



يک نهاد نظارتی در گزارشی از سفر خارجی مقامات و مسئولان سه قوه اعلام کرده که در سال ۱۳۸۵ مجموع سفرهای سران سه قوه، وزرا و معاونان قوای سه گانه و هيات های پارلمانی که به عنوان سفرهای کاری به خارج از کشور رفته اند حدود ۷۴ ميليارد تومان هزينه داشته که بيشتر آن مربوط به استفاده از هواپيماهای تشريفاتی و پروازهای اختصاصی بوده است.
روزنامه جمهوری اسلامی

روزنامه همبستگی، سوال يکی از نمايندگان مجلس از وزير کشور درباره برقراری حکومت نظامی اعلام نشده در برخی از شهرها را مورد توجه قرار داده است.


به نوشته اين روزنامه، مصطفی پور محمدی روز سه شنبه برای پاسخگويی به سوال اکبر اعلمی، نماينده تبريز در صحن علنی حاضر مي شود.


همبستگی نوشته که اعلمی، نماينده تبريز در سوال خود از وزير کشور پرسيده که برقراری حکومت نظامی و ضرب و شتم و تيراندازی منتهی به جرح و قتل تعدادی از شهروندان در برخی از شهرها با کدام مبنا و مجوز قانونی صورت گرفته است و مسؤول و صادر کننده چنين دستوراتی کيست.


وی در عين حال از وزير کشور خواسته تا آمار کشته شدگان، مجروحان و دستگير شدگان در خوادث اخير چند شهر را اعلام کند.


روزنامه اعتماد خبر داده که سمينار «جهانی شدن فرهنگی» در دانشگاه چمران اهواز لغو شده است.


به نوشته اين روزنامه، قرار بود که ناصر زرافشان، حقوقدان، محمد رهنما و کامبيز نوروزی در اين سمينار سخنرانی کنند اما به برگزارکنندگان همايش اطلاع داده شد که ناصر زرافشان اجازه سخنرانی ندارد و نمی تواند به شهر اهواز سفر کند.


روزنامه همشهری خبر داده که از مسافرت های داخلی و خارجی افراد بدحجاب در فرودگاه های کشور جلوگيری شده است.


اين روزنامه به نقل از ریيس پليس فرودگاه های کشور نوشته که در اجرای طرح برخورد با بدحجابی ۱۷ هزار و ۱۳۵ نفر از مراجعان به فرودگاهها با تذکر پليس مواجه شدند.


به گفته محمود بت شکن، فرمانده پليس فرودگاه ها، ۸۵۰ تن از زنان پس از برخود و اخذ تعهد آزاد شده اند و ۱۳۰ نفر شامل ۸۰ زن و ۵۰ مرد نيز به اتهام بدحجابی در فرودگاه ها دستگير و برای آنها پرونده قضائی تشکيل شده است.


همشهری همچنين نوشته که از پرواز ۵۰ زن به اتهام بدحجابی ممانعت شده است.


روزنامه ايران، خبر داده که تعدادی از نمايندگان مجلس شورای اسلامی با تهيه طرحی قصد دارند مقر سازمان ملل در نيويورک را از آمريکا به کشور ديگری منتقل کنند.


اين روزنامه به نقل از علاء الدين بروجردی، ریيس کميسيون امنيت ملی و سياست خارجی مجلس درباره اين طرح نوشته که چون آمريکا ميزبان شايسته ای برای سازمان ملل نيست، مجلس شورای اسلامی قصد دارد با اين طرح محل دائمی سازمان ملل را به کشور ديگری منتقل کند.


در صورت تصويب اين طرح، دولت جمهوری اسلامی موظف خواهد شد تا انتقال سازمان ملل به کشور ديگری را پيگيری کند.


روزنامه خراسان اظهارات دبير هيات عالی گزينش کشور را در مورد لزوم تحول در اين هيات منعکس کرده است.


به نوشته اين روزنامه، احمد سالک گفته که همه کارمندان و مديران جامعه به جز در موارد خاص بايد با حساسيت ويژه ای گزينش شوند و از ورود افراد ناصالح به دستگاه های اداری جلوگيری شود تا شاهد فساد در کشور نباشيم.


XS
SM
MD
LG