لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۸:۱۰

ایران باید در رقابت های مقدماتی جام ۲۰۱۱ بازی کند


ايران روز یکشنبه و در مرحله يک چهارم پايانی مسابقات جام ملت های آسیا از کره شکست خورد و حذف شد.
ايران روز یکشنبه و در مرحله يک چهارم پايانی مسابقات جام ملت های آسیا از کره شکست خورد و حذف شد.

تیم ملی فوتبال ايران برای راهیابی به جام ملت های آسیا در سال ۲۰۱۱ باید در رقابت های مقدماتی آن بازی کند.


سه تيم اول تا سوم پيکارهای قهرمانی جام ۲۰۰۷ ملت های آسيا بدون حضور در رقابت های مقدماتی، به طور مستقيم در مرحله پايانی ۱۶ تيمی جام ۲۰۱۱ حضور خواهند يافت .


اين خبر را روز سه شنبه، ۲۴ ژوييه، خبرگزاری رويترز و به نقل از کنفدراسيون فوتبال آسيا اعلام کرد. بر پايه اين خبر ايران با حذف در مرحله يک چهارم پايانی بايد در مسابقه های مقدماتی اين جام شرکت کند.


ايران در دوره پيش سوم شد ولی با نبود اين تصميم گيری اخير، در مسابقه های مقدماتی شرکت کرد و جلوتر از تيم جوان کره جنوبی سرگروه شد تا به جام ۲۰۰۷ راه يابد .


با اين تصميم گيری مسابقه رده بندی برای مقام سوم و چهارم بر خلاف گذشته دارای اهميتی ويژه شد، زيرا اين مسابقه بين تيم های بازنده مرحله نيمه پايانی جنبه صعود خود به خود به رقابت های دوره آينده اين جام را پيدا خواهد کرد. تاکنون اين مسابقه جنبه تشريفاتی و با حضور ساير تيم ها انجام می شد .


ايران روز یکشنبه و در مرحله يک چهارم پايانی مسابقات جام ملت های آسیا پس از ۱۲۰ دقيقه وقت معمولی و اضافی، در ضربه های پنالتی مغلوب کره جنوبی شد و از ادامه مسابقه حذف شد .


کره جنوبی، ژاپن، عراق و عربستان سعودی همگی در مسابقه های روز چهارشنبه نيمه پايانی بخت اين را دارند که برای حضور خود به خود در جام دور آينده در سال ۲۰۱۱، جای خود را ذخيره کنند .


در مرحله نيمه پايانی ژاپن با عربستان سعودی، قهرمان سه دوره اين جام در هانوی ويتنام بازی خواهند کرد و کره جنوبی با عراق در کوآلالامپور مالزی .


کنفدراسیون فوتبال آسیا،ای اف سی، روز يکشنبه، در شب مسابقه پايانی جام ملت های آسيا، نام ميزبان جام ۲۰۱۱ را به طور رسمی در جاکارتا اعلام خواهد کرد.


ايران و هند نامزدهای ميزبانی اين جام بودند، که طبق مقررات بايد در غرب آسيا باشد. با کناره گيری هند و مشکل ايران در ورود خانم ها به ورزشگاه ها و نبود امکانات کافی، قطر داوطلب ميزبانی شد و به عنوان تنها داوطلب، انتخابش قطعی به نظر می رسد.


XS
SM
MD
LG