لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۵:۳۷

قالیباف: مردم تهران ۴۵ هزار میلیارد تومان به شهرداری بدهکار هستند


محمدباقر قالیباف٬ شهردار تهران.
محمدباقر قالیباف٬ شهردار تهران.

محمدباقر قالیباف٬ شهردار تهران می‌گوید که مردم این شهر در مجموع ۴۵ هزار میلیارد تومان به شهرداری بدهکار هستند.

به گزارش «باشگاه خبرنگاران جوان» آقای قالیباف این خبر را روز سه‌شنبه پنجم مرداد در صحن علنی شورای شهر تهران بیان کرده است.

وی گفته است: بر اساس اسناد٬ شهرداری ۱۶۰۰ میلیارد تومان از مردم طلبکار است که با پرونده‌های «عوارض» این رقم معادل ۴۵ هزار میلیارد تومان خواهد شد.

قالیباف افزوده در تهران از برخی کاربری‌های مسکونی استفاده تجاری می‌شود و هزار و ۸۰۰ نقطه در بافت فرسوده شهر فیش ساختمانی «صفر» دارد.

وی اضافه کرده که «مردم بدانند ما بدهکاری غیرمنطقی نداریم و بر اساس قانون عمل می‌کنیم».

برای دریافت آخرین اخبار به تلگرام رادیو فردا بپیوندید

شهردار تهران در بخش دیگری از گزارش خود به عملکرد مجموعه تحت مدیریتش پرداخته و گفته دارایی‌های این شهر در حال حاضر دو و نیم برابر افزایش یافته است.

در همین حال، رییس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر در واکنش به سخنان قالیباف در خصوص دیون شهرداری گفته که «سخنان قالیباف بیشتر جنبه سیاسی داشت و به هیچ یک از سوالات و شبهات مطرح شده اعضای شورا پاسخ روشنی نداد».

محمد سالاری در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم، یکی از مهمترین ابهام‌ها در سخنان قالیباف را مربوط به بدهی‌های دولت به شهرداری دانسته و گفته است: «طبق آنچه کمیسیون برنامه و بودجه اعلام کرده بدهی دولت فعلی حدود دو تا سه هزار میلیارد تومان است ضمن اینکه در رقم ۱۴ هزار میلیارد تومان نیز شبهه وجود دارد».

وی افزوده است: «این در حالی است که وزیر اقتصاد نیز اعلام کرده حدود سه هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان از شهرداری تهران طلبکار است و لازم است این موضوعات برای اذهان عمومی شفاف شود».

ششم خردادماه امسال قدرت گودرزی٬ معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران، طلب شهرداری از دولت را ۱۴ هزار میلیارد تومان اعلام کرده بود که به گفته وی از سال ۱۳۸۷ تاکنون پرداخت نشده است.

بدهی مردم و دولت به شهرداری تهران یکی از مسائل جنجال برانگیز در سال‌های اخیر بوده که در پاره‌ای از موارد منجر به بروز درگیری و پلمب برخی ساختمان‌های دولتی شده است.

ماموران شهرداری برای وصول طلب این نهاد تاکنون چندین ساختمان دولتی را پلمب و اقدام به تخلیه برخی امکان مسکونی و عمومی کرده‌اند.

این در حالی است که محمدباقر قالیباف در صحن علنی شورای شهر گفته از آنجا که برخی از مردم ساکن بافت‌های فرسوده توان پرداخت بدهی خود را ندارند٬ به مجموعه‌های شهر‌داری دستور داده در این مورد سختگیری نداشته باشند.

XS
SM
MD
LG