لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۷:۳۲

بستری شدن سعید رضوی فقیه با «دستبند و پابند» در بیمارستان


سعید رضوی فقیه در بیمارستان با دستبند و پابند - عکس از سایت «جرس»
سعید رضوی فقیه در بیمارستان با دستبند و پابند - عکس از سایت «جرس»

سعید رضوی فقیه، زندانی سیاسی که هفته گذشته برای عمل جراحی قلب به بیمارستان منتقل شده بود، تمام این مدت را «با دستبند و پابند» در بیمارستان گذرانده و «ممنوع الملاقات» است.

وبسایت جرس، نزدیک به اصلاح طلبان، این خبر را منتشر کرده است.

پایگاه اینترنتی «انصاف نیوز»، پنجم بهمن، خبر داده بود که سعید رضوی‌فقیه، روزنامه‌نگار و فعال اصلاح طلب «چند روز پیش» از زندان رجایی شهر به بیمارستان منتقل و عمل جراحی شده است.

به گزارش این سایت، «پنج رگ قلب» آقای رضوی فقیه در این عمل جراحی «تعویض» شده است.

به گفته انصاف نیوز، یکی از پزشکان معالج با نوشتن «توصیه نامه‌ای» اعلام کرده است که آقای رضوی فقیه «تحت هیچ شرایطی» نباید استرس داشته باشد و بازگشت او در این شرایط به زندان «مناسب» نیست.

در‌‌ همان روز، سایت کلمه، نزدیک به میرحسین موسوی، خبر داده بود که سعید رضوی فقیه در بیمارستان امام خمینی تهران بستری است.

به گفته این سایت، چند مامور امنیتی «به شدت» این زندانی سیاسی را «ایزوله» کرده و از ارتباط وی با دیگران «جلوگیری» می‌کنند.

سعید رضوی فقیه روز ۱۵ اسفند ۹۲ و پس از حملات گسترده رسانه‌های تندرو وابسته به جناح اصولگرای جمهوری اسلامی از جمله خبرگزاری فارس و تسنیم به سخنرانی او در جمع اصلاح طلبان شهر همدان، بازداشت شد.

بر اساس گزارش سایت‌های خبری، آقای رضوی فقیه در سخنان خود آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی را در کنار سایر زمامداران ایران تا پیش از انقلاب بهمن ۱۳۵۷ قرار داده بود.

وی گفته بود: «ما از انقلاب مشروطیت تا الان هفت زمامدار به خودمان دیدیم، زمامدار هفتم آیت‌الله خامنه‌ای است، شش زمامدار دیگر از دنیا رفته‌اند. از این شش زمامدار، زمامدار اول (مظفرالدین‌ شاه) و زمامدار ششم (آیت‌الله خمینی) حکومت خودشان را به پایان بردند و احترام خود را حفظ کردند و در ایران دفن شدند، چهار زمامدار دیگر اما حکومت خودشان را هیچ وقت به پایان نبردند یا تبعید شدند یا در غربت مردند».

اشاره عضو سابق دفتر تحکیم وحدت به محمدعلی شاه، احمدشاه، رضاشاه و محمدرضاشاه است که در خارج از کشور در تبعید مردند.

پس از بازداشت آقای رضوی فقیه، دادسرای عمومی و انقلاب تهران اعلام کرد که بازداشت وی نه به علت سخنرانی او در همدان، بلکه به علت پرونده‌ای بوده که پیشتر این عضو سابق شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت به خاطر آن به یک سال زندان محکوم شده بود.

سعید رضوی فقیه عضو پیشین مرکزیت اتحادیه انجمن‌های اسلامی اروپا و از اعضاء شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت در اوایل دهه هشتاد بوده است.

وی در روزنامه‌هایی چون بنیان، صبح امروز، نوروز و یاس نو فعالیت کرده و در مقطعی هم به دلیل اعتراض به حکم ارتداد صادر شده برای هاشم آغاجری، دستگیر شد و به زندان افتاد.

XS
SM
MD
LG