لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۴:۳۵

دولت روحانی: قوه قضاییه با تهمت زدن برخی از نامزدها به دولت برخورد کند


دولت حسن روحانی از قوه قضائیه و شورای نگهبان خواسته است که با به گفته این دبیرخانه، «تهمت» و «افتراء» تعدادی از نامزدهای انتخابات مجلس در تهران و قم علیه دولت و «منسوبان مقامات» برخورد کنند.

به گزارش خبرگزاری ایرنا، دبیرخانه شورای اطلاع‌رسانی دولت عصر روز پنجشنبه ششم اسفند با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد که تعدادی از نامزدهای انتخابات در تهران و قم «با سوء استفاده از برخی رسانه‌ها که از بیت‌المال» استفاده می‌کنند، «تهمت‌های بی‌پایه‌ای» را درباره «دولت و مسئولان و منسوبان مقامات» مطرح کرده‌اند.

این دبیرخانه بدون اشاره به جزئیات، مطالب مطرح شده از سوی این نامزدهای انتخابات مجلس را «جرم مشهود»، «تخلف از قانون انتخابات» و «تشویش اذهان» خوانده و خواستار «اقدام سریع و قاطع» قوه قضائیه و شورای نگهبان در این زمینه شده است.

دبیرخانه شورای اطلاع‌رسانی دولت با اشاره به آنچه که «تلاش سازمان‌یافته‌ای در نشر این مطالب سراپا دروغ در فضای انتخاباتی» خوانده است، اعلام کرده که «این افترائات ساختگی و بی‌اساس» را «قویاً» تکذیب می‌کند.

این دبیرخانه تاکید کرده که «برای حفظ آرامش» در «زمان مناسبِ پس از انتخابات» به اتهام‌های مطرح شده پاسخ خواهد داد و «انگیزه‌های این حمله به امید و اعتماد مردم» را نیز اعلام خواهد کرد.

در این بیانیه اعلام شده است که دولت حسن روحانی «مبارزه بی‌امان با ریشه‌ها و شاخه‌های فساد...در نهادهای مختلف را با تمام قوا ادامه خواهد داد» و برای «هیچ شخص و نهادی مصونیت و حاشیه امن قائل نیست».

این بیانیه می‌تواند واکنشی به نامه چهار نماینده مجلس باشد که حسین فریدون، برادر حسن روحانی رییس جمهوری ایران را متهم کرده بودند که «در دلالی­‌ها بویژه در حوزه ارز در سال‌های قبل» و همچنین «دلالی» در قراردادهای خارجی پس از توافق اتمی وین نقش دارد.

الیاس نادران، حسین نجابت، علیرضا زاکانی و احمد امیرآبادی در این نامه که چهارم اسفند در خبرگزاری‌های «تسنیم» و «فارس» وابسته به سپاه پاسداران منتشر شده است، از آقای روحانی پرسیده بودند که در «جلسات دوشنبه‌های دفتر جنابعالی با حضور آقای سیروس ناصری چه تصمیماتی برای قراردادهای بزرگ کشور گرفته می‌شود؟»

سیروس ناصری از اعضای تیم مذاکره اتمی ایران در دولت محمد خاتمی بود و از او به عنوان رییس هیات مدیره شرکت نفتی «کیش اورینتال» نام برده می‌شود.

در نامه این چهار نماینده مجلس تاکید شده است: «آیا اخذ امتیاز تاسیس شرکت سمگا و بانک گردشگری در دولت قبل توسط برادر معاون اول دولت جنابعالی آقای مهندس جهانگیری...در یک فرآیند کاملا قانونی و به دور از رانت صورت گرفته است؟»

مهدی جهانگیری، برادر اسحاق جهانگیری، معاون اول رییس جمهوری ایران، در دولت قبل، معاون سرمایه‌گذاری سازمان میراث فرهنگی بود و در آن دولت شرکت سرمایه‌گذاری گردشگری (سمگا) و بانک گردشگری را تاسیس کرد.

علیرضا زاکانی، الیاس نادران در حوزه انتخابیه تهران، احمد امیر آبادی در حوزه انتخابیه قم و حسین نجابت در حوزه انتخابیه شیراز، نامزد انتخابات مجلس دهم هستند.

پیش از انتشار نامه این چهار نماینده مجلس، علیرضا زاکانی روز ۲۷ بهمن، حسین فریدون را به نقش داشتن در فسادهای مالی متهم کرده و گفته بود که هر دو هفته یک بار جلساتی در دفتر ریاست جمهوری «برای دلالی و ارتباط با خارج» برگزار می‌شود.

XS
SM
MD
LG