لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۹:۵۰

مرگ ده تن در سامرا بر اثر محاصره نظامی


به گزارش خبرگزاری ها، در حال حاضر برق شهر سامرا قطع است و آب آشامیدنی سالم نیز وجود ندارد.
به گزارش خبرگزاری ها، در حال حاضر برق شهر سامرا قطع است و آب آشامیدنی سالم نیز وجود ندارد.
شبکه خبری الجزیره از مرگ ده شهروند عراقی از جمله هفت کودک در شهر سامرا به دلیل کمبود دارو و مواد غذایی در این شهر خبر داد.

این حادثه در پی محاصره شهر توسط نیروهای آمریکایی و عراقی و برقراری مقررات منع عبور و مرور از یازده روز پیش در شهر سامرا روی داد.

در حال حاضر برق شهر سامرا قطع است و آب آشامیدنی سالم نیز وجود ندارد.

ابو محمود، شهروند عراقی به خبرگزاری رویترز می گوید مقررات منع عبور و مرور یازده روزه در این شهر موجب شده او و خانواده اش از کمبود غذا، آب، دارو و سوخت مورد نیاز در تنگنا باشند.

وی که شصت و پنج ساله و پدر سه فرزند است، در ادامه می افزاید:« در این شهر برق قطع است، آب نداریم، مدارس تعطیل هستند و بیمارستان ها به دلیل کمبود امکانات به حالت نیمه تعطیل درآمده اند و سامرا به شهر مرده ها تبدیل شده است.»

محاصره سامرا به دنبال حمله شماری از افراد مسلح به مرکز پلیس این شهر صورت گرفت. در جریان این حمله تعداد زیادی از افراد پلیس از جمله رییس پلیس سامرا کشته شدند.

یکی دیگر از ساکنان شهر سامرا به خبرگزاری فرانسه می گوید:« من یک معلم هستم. قرار بود این هفته امتحانات پایان سال دانش آموزان برگزار شود. اما بچه ها نمی توانند به مدرسه بیایند. »

شهردار سامرا نیز که در زمان حمله مردان مسلح به مرکز پلیس سامرا در تکریت بود و همچنان در آن شهر مانده است، به خبرگزاری فرانسه می گوید که وضعیت مردم در سامرا بسیار دشوار است.

ذخایر مواد غذایی، دارو و سوخت در شهر سامرا رو به اتمام است و تنها برخی از کمک ها پس از بازرسی اجازه ورود به شهر را پیدا می کنند.

این درحالی است که مردم شهر سامرا از نیروهای عراقی و آمریکایی خواسته اند مقررات منع عبور و مرور را بردارند و اجازه رسیدن کمک های انساندوستانه از شهرهای دیگر عراق به سامرا را بدهند.
XS
SM
MD
LG