لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۹:۴۷

بازگشت پيت سامپراس به دنیای تنيس


پیت سامپراس با ۱۴ عنوان قهرمانی در سال ۲۰۰۲ از دنیای تنیس خداحافظی کرد.
پیت سامپراس با ۱۴ عنوان قهرمانی در سال ۲۰۰۲ از دنیای تنیس خداحافظی کرد.

پيت سامپراس، قهرمان سابق تنيس مردان جهان تصميم دارد يک بار ديگر در بوستون بازی کند. آخرين باری که پيت سامپراس در مسابقه ها تنيس بوستون بازی کرد در سال ۱۹۹۹ بود وقتی که تيم دونفره امريکا در مسابقه های يک چهارم نهايی ديويس کاپ توانست تیم استراليا را ببرد .


سامپراس ۱۴ عنوان قهرمانی گراند اسلم در کارنامه حرفه ای خود دارد. او قرار است سه ماه ديگر در بوستون دوباره به زمين برگردد. او که در سال ۲۰۰۲ از دنيای قهرمانی خداحافظی کرد قرار است در مسابقه های تنيس که برای بازيکنان بالای ۳۰ سال برگزار می شود شرکت کند .


به گزارش خبرگزاری آسوشيتدپرس، سامپراس دليل اين تصميم گيری را اين طور توضيح می دهد: فقط می خواهم بدانم که چه احساسی دارد .


مسابقه های تنيس بوستون از دوم تا شش ماه مه برگزار می شود و سامپراس می گويد که فقط برای لذت بردن در اين مسابقه ها شرکت می کند.


او می گوید: « فقط می خواهم بدانم چطور است و اصلا قصد رقابت ندارم بلکه می خواهم از بازی کردن لذت ببرم. من هميشه از بوستون خاطره خوبی دارم. اينجا من را ياد بازی در کنار الکس اوبرين در ديويس کاپ می اندازد که در آن سال چهار بر يک تیم استراليا را برديم و فرانسه را در فينال شکست داديم . »


سامپراس ۳۵ ساله در سال ۲۰۰۲ بعد از قهرمانی در گراند اسلم اوپن امريکا از تنيس خداحافظی کرد. او در آن بازی آندره آغاسی را برد. او می گويد حالا که بازنشسته است اصلا برای استرس های زندگی حرفه ای و بازی کردن در تورنمنت های مختلف دلتنگی ندارد.


سامپراس افزود: « ديگر فشاری وجود ندارد. همين که نگرانی برای تنيس نداری لذت بخش است. استرس برنده شدن ديگر تمام شد. حالا من می توانم به کارهایی برسم که در آن موقع اصلا نمی رسيدم انجام بدهم مثلا حالا گلف بازی می کنم . بعد از آن همه سالی که هر روز صبح بيدار می شدی و مجبور بودی کمی بيشتر از ديروز تلاش کنی، حالا وقتی از خواب بيدار می شوی و گلف بازی می کند لذت دارد اما بايد بگويم که يک کمی برای شيوه زندگی قبلی ات دلت تنگ می شود . »


شايد يکی از دلايل برگشت سامپراس به تنيس، تجديد دوستی اش با جيم کورير تنيس باز معروف است. کورير هم قرار است در تنس بوستون به همراه جان مک انرو شرکت کند.


ميزان جايزه نقدی اين مسابقه ۱۴۲ هزار دلار است .


XS
SM
MD
LG