لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۳:۴۸

سندرز به طور رسمی از نامزدی هیلاری کلینتون در انتخابات ریاست جمهوری حمایت کرد


برنی سندرز وعده داد که با هیلاری کلینتون برای برنده شده در انتخابات روز هشتم نوامبر همکاری کند.
برنی سندرز وعده داد که با هیلاری کلینتون برای برنده شده در انتخابات روز هشتم نوامبر همکاری کند.

سناتور برنی سندرز روز سه‌شنبه ۲۲ تیرماه به طور رسمی از نامزدی هیلاری کلینتون در انتخابات ماه نوامبر امسال حمایت کرد و گفت که او باید رییس جمهوری بعدی ایالات متحده آمریکا باشد.

این سناتور ورمونت که در پورثموث نیوهمپشایر دوشادوش خانم کلینتون ایستاده بود تاکید کرد «انقلاب سیاسی» ادامه خواهد یافت ولی گفت هیلاری کلینتون و نه او، برنده آراء هیات‌های نمایندگی برای کسب نامزدی بوده است.

برنی سندرز وعده داد که با کلینتون برای برنده شده در انتخابات روز هشتم نوامبر همکاری کند و گفت که او «در هر حالتی بهترین نامزد» برای مقابله با چالش‌هایی است که کشور با آن روبرو است.

وی اظهار داشت: «هیلاری کلینتون برنده روند نامزدی دمکرات‌ها بوده است و هرکاری از دستم بر آید انجام می‌دهم تا قطعی شود که او رییس جمهوری بعدی ایالات متحده شود».

دونالد ترامپ نامزد احتمالی جمهوریخواهان در انتخابات ریاست جمهوری در بیانیه‌ای که بلافاصله پس از حمایت سندرز منتشر کرد، این سناتور دمکرات را متهم کرد که به بخشی از «سیستم فاسد» تبدیل شده است و به «هیلاری شیاد فروخته شده است».

به گزارش آسوشیتدپرس، دونالد ترامپ بار‌ها تلاش کرده است تا هواداران برنی سندرز را به طرف خود بکشاند.

سناتور سندرز با فهرست کردن دلایل حمایتش از خانم کلینتون گفت: «هیلاری کلینتون درک می‌کند ما باید اقتصاد آمریکا را که فاسد است درست کنیم، اقتصادی که تقریبا تمام ثروت جدید و درآمد‌ها را به سمت یک درصد جامعه هدایت می‌کند».

وی افزود: «هیلاری کلینتون درک می‌کند که اگر کسی در آمریکا ۴۰ ساعت در هفته کار کند، آن شخص نباید در فقر زندگی کند».

دمکرات‌ها از ماه پیش که هیلاری کلینتون در انتخابات مقدماتی در کالیفرنیا سندرز را شکست داد حول محور وی گردهم آمده‌اند.

سندرز ماه گذشته عمده وقت خود را مصروف تاثیرگذاری بر برنامه حزب دمکرات برای کنوانسیون فیلادلفیا و ایجاد اصلاحات در نظام الکترال کرد که شامل اجازه یافتن مستقل‌ها برای مشارکت در انتخابات مقدماتی است.

برنامه حزب دمکرات شامل بسیاری از پیشنهادهای سندرز از جمله تعیین حداقل ۱۵ دلار برای هر ساعت کار، محدودیت‌های شدید‌تر بر وال استریت و پایان دادن به مجازات اعدام است.

برنامه امروز دمکرات‌ها در پورثموث نیوهمپشایر تلاشی برای نشان دادن اتحاد میان خود پیش از اعلام نامزدی رسمی دونالد ترامپ در هفته آینده در کلیولند است ولی گزارش آسوشیتدپرس، به نظر می‌رسید که برخی از هواداران سندرز هنوز آمادگی حمایت از کلینتون را ندارند.

با این حال، برنی سندرز اظهار داشت: «در این دوران تنش‌زا برای کشورمان، انتخابات باید ما را گردهم آورد نه اینکه موجب تفرقه شود. در حالی که دونالد ترامپ مشغول توهین به مکزیکی‌ها، مسلمانان، زنان، آمریکایی‌های آفریقایی‌تبار و کهنه سربازان است، هیلاری کلینتون درک می‌کند که تنوع ما یکی از مهمترین نقاط قوت ماست».

ترامپ که در گذشته گفته بود دمکرات‌ها «بسیار بد» با سندرز رفتار کرده‌اند و این سناتور باید به صورت مستقل وارد انتخابات شود، فرصت را برای انتقاد از وی از دست نداد.

ترامپ در یکسری توئیت پیش از اعلام حمایت سناتور سندرز از هیلاری کلینتون نوشت: «برنی سندرز، که عمده نفوذش را از دست داده، کاملا به هیلاری کلینتون شیاد فروخته شده است. او امروز از کلینتون حمایت می‌کند. هواداران خشمگین هستند!»

وی در توئیتی دیگر نوشته است: «سندرز با خود و طرفدارانش صادق نبوده است».

کلینتون به سندرز: در کنار هم قوی خواهیم بود

هیلاری کلینتون، نامزد حزب دمکرات در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، نیز در این گردهمایی با قدردانی از حمایت برنی سندرز، خطاب به او گفت: «افتخار می‌کنم که در کنار شما (در انتخابات) مبارزه ‌کنم. ما در کنار هم قوی‌تر خواهیم بود».

وی از برنی سندرز برای یک عمر مبارزه علیه «بی‌عدالتی» قدردانی کرد.

نامزد حزب دمکرات آمریکا ضمن تأکید بر لزوم احترام به قانون، وعده داد که برای جلوگیری از «حوادث تلخ» کشته‌شدن مردان سیاه و سفید، کودکان و زنان در جریان درگیری با پلیس تلاش کند.

وی همچنین گفت: «وقت آن رسیده که برای پایان‌دادن به اپیدمی خشونت اسلحه در آمریکا، اقدامی واقعی انجام شود».

هیلاری کلینتون، در ادامه، ابراز امیدواری کرد که با حمایت هواداران سندرز از او، در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا پیروز شود.

XS
SM
MD
LG