لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۰۸:۴۱

در سایه برتری مقابل استقلال، سیاسی مدیرعامل پرسپولیس شد


در نشست اعضای هیات مدیره باشگاه پرسپولیس، حمیدرضا سیاسی رییس هیات مدیره این باشگاه به عنوان مدیرعامل انتخاب شد. او پنجمین نفری است که از آغاز وزارت محمود گودرزی، اداره این تیم را بر عهده خواهد داشت.

محمد رویانیان، علی پروین، علیرضا رحیمی، بهروز منتقمی و حالا حمیدرضا سیاسی. این در حالی است که هنوز دور برگشت لیگ بر‌تر آغاز نشده.

انتخاب آقای سیاسی در فاصله کمتر از ۲۴ ساعت پس از برتری پرسپولیس در شهرآورد تهران صورت گرفت. پرسپولیس در این بازی موفق شد به سریال تساوی‌های دو تیم خاتمه دهد و بازی یک بر صفر باخته را با پیروزی ۲-۱ به پایان برساند. گرچه این تیم در جدول رده‌بندی، با رتبه هفتم به پایان نیم‌فصل رسید.

نام آقای سیاسی همراه با برادرش برای نخستین بار در دولت حسن روحانی بر سر زبان‌ها افتاد و به اتفاق، وارد چرخه مدیریتی فوتبال شدند. او به تازگی در سفر به اسپانیا و مذاکرات نافرجام با باشگاه رئال مادرید برای برگزاری دیدار دوستانه مقابل پرسپولیس خبرساز شده بود.

سیاسی در حالی مدیر عامل پرسپولیس شد که بار‌ها تاکید کرده بود چنین قصدی ندارد، در عین حال اداره امور اجرایی باشگاه را در اختیار داشت. خبر برکناری علی دایی و رحیمی به عنوان سرمربی و مدیرعامل پیشین را هم او اعلام کرد.

با این انتصاب، دوران فعالیت بهروز منتقمی سرپرست این باشگاه به پایان رسید اما رسانه‌های ورزشی از مدت‌ها قبل، تغییر و تحولات پرسپولیس را پیش‌بینی کرده بودند. خصوصاً وقتی خواجه‌وند و کاظم‌پور دو عضو مخالف حمیدرضا سیاسی در هیات مدیره برکنار شدند و جای خود را به جعفر کاشانی و حسین کلانی دادند.

با آرایش جدید هیات مدیره، آرای اعضا ۴ بر ۳ به سود سیاسی شد. او حالا مدیرعامل جدید پرسپولیس است اما از بعد قانونی، انتخابش باید به تایید وزیر ورزش برسد. گرچه اعضای غیر فوتبالی هیات مدیره مانند حمیدرضا سیاسی، همگی با دولت حسن روحانی و وزارت گودرزی وارد فضای فوتبال شدند.

جعفر کاشانی، حسین کلانی، سلیمی و زادمهر موافقان سیاسی در هیات مدیره هستند.

در این خصوص، امیر عابدینی مدیرعامل سابق این باشگاه گفته است: «مدیرعاملی سیاسی طراحی امیررضا خادم است. کاشانی و کلانی به هیات مدیره می‌آیند زیرا مدت‌ها در انستیتو پرسپولیس با سیاسی همکاری کرده‌اند. مگر وزارت ورزش اعلام نکرد باشگاه را واگذار می‌کند، پس چه شد؟»

رییس سابق فدراسیون فوتبال ایران به خبرگزاری فارس گفته است: «متاسفانه شرایط به گونه‌ای شده که آنهایی که پول دارند همه کار می‌کنند اما آنهایی که اعتبار و حیثیت دارند نمی‌توانند از اعتبار خود دفاع کنند. برخی افراد پولدار با لابی می‌خواهند عرصه را در دست بگیرند و افراد کاربلد و با آبرو به حاشیه رانده می‌شوند».

عابدینی این انتخاب را «موج سواری روی برتری پرسپولیس مقابل استقلال» عنوان کرد و گفت: این برد به همت درخشان به دست آمد اما مدیرعاملی برخی می‌تواند برای پرسپولیس فاجعه باشد.

XS
SM
MD
LG