لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۲:۰۴

یک «پهپاد کوچک» در محوطه کاخ سفید سقوط کرد


سخنگوی کاخ سفید روز دوشنبه ششم بهمن از سقوط یک شی که به گفته وی، احتمالا یک پهپاد نا‌شناس بوده، در محوطه کاخ سفید خبر داد.

در حالی که باراک اوباما، رییس جمهوی آمریکا، و همسرش به هند سفر کرده‌اند، سخنگوی کاخ سفید اظهار داشت این شی که یکشنبه شب توسط ماموران ضبط شد، به کسی آسیب نرسانده است.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، هنوز روشن نیست ساشا و مالیا، دختران باراک اوباما، هنگام فرود این پهپاد همراه ماریان رابینسون مادر بزرگ‌شان که در کاخ سفید زندگی می‌کند در خانه بوده‌اند یا نه.

مقامات کاخ سفید پیش از سفر آقای اوباما گفته بودند آن‌ها برای رفتن به مدرسه و حاضر شدن در کلاس‌ها در واشنگتن می‌مانند.

مسئولان کاخ سفید هنوز اطلاعاتی در باره پهپاد پیدا شده منتشر نکرده‌اند.

جاش ارنست، سخنگوی مطبوعاتی باراک اوباما در دهلی نو، پیدا شدن پهپاد در محوطه کاخ سفید را تکذیب نکرد.

پهپاد‌ها اندازه‌ها و کاربرد‌های عملیاتی متفاوتی دارند و بعضی از آنها که بسیار کوچک هستند با هدف تجسس و یا اسباب بازی آموزشی ساخته می‌شوند.

جاش ارنست در پاسخ به سوال خبرنگاران در باره پیدا شدن پهپاد گفت: «ماموران امنیتی کاخ سفید شی را ضبط کرده‌اند. شواهد اولیه نشان می‌دهد که شی یاد شده، آسیب یا خطری متوجه کسی در کاخ سفید نکرده است».

پلیس، ماموران آتش نشانی و سایر فوریت‌ها در ساعات اولیه بامداد به محوطه کاخ سفید فراخوانده شدند و تعدادی از آن‌ها در ورودی جنوب شرقی ساختمان تجمع کردند. ساختمان کاخ سفید تاریک و تمام خدمه و نیروهای مربوطه از ساختمان خارج و ساعت پنج صبح دوباره به ساختمان راه داده شدند.

همزمان با بارش برف، ده‌ها مامور امنیتی چمن‌ها و درختکاری‌های اطراف کاخ سفید را با چراغ قوه‌های پرنور جستجو کردند.

باراک اوباما و میشل اوباما برای شرکت در مراسم روز استقلال هند که روز دوشنبه برگزار شد به دهلی سفر کرده‌اند. آن‌ها پیش از بازگشت به واشینگتن از عربستان سعودی دیدار می‌کنند.

خبرگزاری آسوشیتدپرس در ادامه می‌نویسد در حالی که ابعاد این سانحه هنوز روشن نشده است، با این حال موارد گذشته نقض حریم امنیتی کاخ سفید باعث بروز انتقادهایی نسبت به کارایی سرویس حفاظتی شده است.

سپتامبر سال گذشته پس از اینکه یک مرد تگزاسی مسلح به چاقو از حفاظ‌های امنیتی کاخ سفید عبور کرد و به داخل ساختمان محل زندگی رییس جمهوری وارد شد، جولیا پیرسون مدیر سرویس مخفی آمریکا استعفا کرد.

پس از حادثه سپتامبر، یک هیات مستقل که شیوه‌های رهبری و روش‌های اجرایی این سازمان و همچنین موارد متعدد گزارش نشده از نقض حریم امنیتی کاخ سفید را بررسی کرد، توصیه کرد رییس جدید سازمان از کارمندان غیر سازمان استخدام شود.

XS
SM
MD
LG