لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۷:۳۷

سرمای بی‌سابقه آمریکا از غرب به سوی ساحل شرقی در حرکت است


موج سرمای بی‌سابقه در نواحی غربی آمریکا که روز پنج شنبه ۳۰ بهمن در شیکاگو باعث تعطیلی مدارس شد، به سوی بوستون و نیویورک در سواحل شرقی کشور در حرکت است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، جبهه هوای قطبی که از شدت برودت آن کاسته نمی‌شود، روز جمعه صبح مناطق مرکزی آمریکا را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

باب اوراوِک، کار‌شناس اداره هوا‌شناسی آمریکا، گفت روز پنج شنبه دمای هوا در شیکاگو به منفی ۲۲ درجه رسید که تاکنون بی‌سابقه بوده و حتی از رکورد سرمای سال ۱۹۳۶ نیز سرد‌تر است.

او افزود وزش باد بسیار سرد در شیکاگو، دمای هوا را به ۲۵ درجه زیر صفر کاهش داده است.

مدارس شهر شیکاگو با ۳۹۶ هزار دانش آموز روز پنج شنبه تعطیل بودند و کسانی که در شهر رفت و آمد می‌کردند برای در امان ماندن از برودت هوا، سر و صورت خود را کاملا پوشانده بودند.

تیجای رایدل، یکی از ساکنان شیکاگو که از سرمای هوا لذت می‌برد و در مسیر رفتن به سر کار از رودخانه شیکاگو فیلمبرداری می‌کرد گفت: «من هوای سرد را دوست دارم، چون خنک، تمیز و بدون آلودگی است».

در شمال شهر شیکاگو، سارا اپلین که در یک موسسه خدمات مسافرتی کار می‌کند، گفت اشتیاق مردم به مسافرت بیشتر شده و افزود: «این روز‌ها سر ما خیلی شلوغ است. اینجا هوا سرد شده و مردم می‌خواهند به جاهای دیگر بروند».

باب اوراوِک، کار‌شناس اداره هوا‌شناسی آمریکا، گفت سرمای شدید و گزنده که به سمت شرق در حرکت است، روز جمعه رفت و آمد ساکنان سواحل شرقی آمریکا از جمله بوستون، ریچموند و ویرجینیا را با مشکل مواجه خواهد کرد و افزود پیش بینی می‌شود که رکورد سرما باز شکسته شود.

بنا به پیش بینی‌ها دمای هوای شهر واشینگتن و اطراف آن در طول شب به ۱۹ درجه زیر صفر می‌رسد و مدارس و ادارات دولتی منطقه روز پنج شنبه یا بسته بوند و یا کارشان را با تاخیر شروع کردند.

سردی هوا در نیویورک طی این هفته به حدی بود که آبشار نیاگارا یخ زد.

خبرگزاری رویترز می‌نویسد به نظر می‌رسد «گرفتار شدن در خانه»، شهر بوستون را در بر گرفته است. هفته اخیر رکورد برفی‌ترین ماه فوریه در تاریخ شهر بوستون شکسته شد و ساکنان شهر زمستان امسال شاهد بارش دو متر و ۴۰ سانتی‌متر برف بودند.

بسیاری از آن‌ها تجارب خود از حبس شدن در خانه و مکان‌های بسته را مثل شیرجه زدن با لباس شنا در کوه‌های پربرف، با انتشار فیلم‌های ویدیویی روی شبکه‌های اجتماعی به اشتراک می‌گذارند.

مارتی والش شهردار بوستون، که از دیدن فیلم شیرجه مردم در برف از بام ساختمان‌ها، سقف اتومبیل و حتی پنجره‌های طبقه دوم شکایت داشت، گفت: «این کار احمقانه‌ای است که ممکن است باعث مرگ افراد شود».

XS
SM
MD
LG