لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۹:۲۲

برف و کولاک ۱۷ استان ایران را فرا گرفت؛ امدادرسانی به ۸ هزار نفر


بر اساس گزارش‌ها بر اثر بارش برف و «وقوع کولاک» در ۱۷ استان ایران، حداقل ۱۰ نفر مجروح شده‌اند و حدود هشت هزار نفر به همراه هزار و ۲۵۱ خودرو توسط امدادگران هلال احمر نجات یافتند.

رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر روز جمعه ۱۱ دی خبر داد که در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اصفهان، ایلام، چهارمحال و بختیاری، خوزستان، زنجان، فارس، قزوین، کردستان، کهگیلویه و بویراحمد، گلستان، کرمان، لرستان، مازندران، مرکزی و همدان به ۷ هزار و ۹۰۰ نفر امدادرسانی شده است.

ناصر چرخساز گفت که امدادگران ۱۶۴ نفر را به صورت اضطراری اسکان داده‌اند و هزار و ۲۵۱ خودرو را در ۵۱ جاده اصلی کشور از میان برف‌ و کولاک «رهاسازی» کرده‌اند.

وی با اشاره به وقوع سیل و آب‌گرفتگی در پنج استان ایلام، خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، مازندران و گلستان خبر داد که در این استان‌ها نیز به ۵۱۵ نفر امدادرسانی شده است.

مصطفی مرتضوی سخنگوی سازمان امداد و نجات هلال‌احمر نیز روز جمعه گفت که هفت نفر بر اثر شدت بارش برف مصدوم شده‌اند که پنج نفر از آنان به مراکز درمانی منتقل شده‌اند.

احسان نصیری مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان البرز نیز شامگاه جمعه خبر داد که در پی سقوط بهمن در محورکرج - چالوس سه نفر مصدوم شده‌اند.

به گفته آقای نصیری، سه تیم امدادکوهستان و یک «تیم سگ جستجو نجات» برای نجات مفقودان احتمالی اعزام شدند.

بر اساس گزارش‌ها، به دلیل بارش برف تعدادی از جاده‌های ایران از جمله جاده‌های ۴۸۶ روستای استان آذربایجان شرقی، ۳۰۰ روستای استان کردستان و ۱۱۰ روستای استان زنجان بسته شده است.

در همین حال جواد ناموران رییس پلیس راه استان آذربایجان شرقی روز جمعه اعلام کرد که آزادراه تبریز – تهران به علت بارش برف و کولاک و احتمال گرفتار شدن مسافران، برای ساعاتی مسدود شده بود.

علی اصغر شیرمحمدی رییس پلیس راه استان زنجان نیز گفت که بر اثر بارش برف، یخ زدگی و لغزندگی سطح جاده‌ها و کولاک مقطعی، از صبح روز چهارشنبه تا ظهر روز جمعه دست کم ۴۰ سانحه رانندگی در جاده‌های این استان رخ داده است.

پس از بارش شدید برف در استان‌های آذربایجان شرقی و غربی در روز جمعه، مدارس اکثر شهرهای این دو استان در روز شنبه تعطیل اعلام شده است.

XS
SM
MD
LG