لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۳:۲۷

«هواپیمای بدون سرنشین آمریکا در خوزستان سقوط کرد»


مقام های نظامی آمریکا هنوز درباره خبر سقوط این هواپیما واکنشی نشان نداده اند.
مقام های نظامی آمریکا هنوز درباره خبر سقوط این هواپیما واکنشی نشان نداده اند.

یک نماینده مجلس شورای اسلامی از انهدام هواپیمای جاسوسی بدون سرنشین آمریکایی در دشت آزادگان خبرداد.


سید مولانا هویزه ، نماینده دشت آزادگان در این رابطه به خبرگزاری فارس گفت: « فرزندان دلير جمهوري اسلامي در چند روز گذشته توانستند يك هواپيماي جاسوسي آمريكا را در مرز دشت آزادگان هدف قرار دهند.»


وی گفت:« اين هواپيما بي‌سرنشين بوده و هراز چندگاهي توسط آمريكايي‌ها اين گونه هواپيماها به منطقه گسيل مي‌شود.»


این نماینده مجلس توضیح بیشتری درباره انهدام این هواپیمای بی سرنشین در دشت آزادگان ارایه نکرد. سخنان آقای هویزه در حالی روز سه شنبه، ۲۶ دی ماه در خبرگزاری فارس منتشرشده است که تاکنون هیچ مقام نظامی و امنیتی جمهوری اسلامی و یا رسانه های مستقل در این باره اظهار نظری نکرده اند. همچنین مقام های نظامی آمریکا در این باره واکنشی نشان نداده اند.


رویارویی خبری


بدنبال سخنرانی هفته اخیر جرج بوش، رییس جمهوری امریکا درباره نقش ایران در تجهیز شورشیان عراق برای ضربه زدن به اهداف آمریکایی ، تنش میان تهران و واشینگتن به اوج خود رسیده است.


آقای بوش گفته است که « رژیم های ایران و سوریه به تروریست ها و ستیزه جویان اجازه می دهند از خاکشان برای ورود و خروج از عراق استفاده کنند.»


وی همچنین تاکید کرد که جمهوری اسلامی تامین کننده و حامی ستیزه جویان برای حمله به نیروهای آمریکایی است.


به فاصله کمی از این سخنان، کوندولیزا رایس، وزیر خارجه آمریکا به ایران هشدار داد و گفت که کشورش از منافع خود در خلیج فارس در برابر تهدیدات جمهوری اسلامی قاطعانه دفاع کرده و در این باره ساکت نخواهد نشست.


دیک چنی، معاون رییس جمهوری امریکا نیز اظهار داشت که « سراسر منطقه نگران افزايش قدرت جمهوری اسلامی ایران است. »


درگیری میان ایران و آمریکا به مجادلات لفظی دو کشور ختم نشد و در اقدامی کم سابقه نیروهای آمریکایی به ساختمانی در اربیل عراق که گفته می شود متعلق به ایران بوده حمله کرده و پنج نفر را بازداشت کردند.


همزمان با این تحولات ، اعزام یک ناو هواپیمابر به منطقه خلیج فارس حدس و گمان هایی را در رسانه های جهان درباره احتمال حمله نظامی به ایران دامن زده است.


این در حالی است که اخیرا فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی در تشریح توانایی ارتش ایران برای مقابله با تهاجم احتمالی آمریکا گفت: ناوهای آمریکایی در خلیج فارس به راحتی قابل شکار هستند. ما مسیرهایی را که آمریکایی ها از آن عبور می کنند کاملا زیر نظر داریم و از آنجایی که ناوهای آمریکایی ناوهایی سنگین هستند، عملا قدرت مانور ندارند و به راحتی قابل شکار کردن هستند.


سجاد کوچکی، فرمانده نیروی دریایی ارتش به خبرگزاری مهر گفت: « ما امروز با تنوع تهدیدات مواجه هستیم نه با یک نوع تهدید، و برای هر نوع تهدیدی هم استراتژی خاص آن را طراحی کرده ایم . جنگ الکترونیکی دشمن در زیر آب کارایی ندارد و ما خودمان را در زیر سطح قوی کرده و می کنیم و آسیب پذیری دشمن هم در زیر آب بسیار زیاد است به طوری که یک یگان زیرسطحی می تواند پنج یگان دشمن را نابود یا آسیب بزند . »


XS
SM
MD
LG