لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۳:۴۴

پنج متخصص روس نیروگاه بوشهر در سانحه هوایی روز دوشنبه کشته شده‌اند


هواپیمای توپولوف- ۱۳۴
هواپیمای توپولوف- ۱۳۴
شرکت‌روس اتم، پیمانکار نیروگاه اتمی بوشهر، اعلام کرد که پنج نفر از متخصصان روسی که در نیروگاه بوشهر کار می‌کردند، در سانحه هوایی روز دوشنبه روسیه جان خود را از دست داده‌اند.

به گزارش آسوشیتدپرس، شرکت روس‌اتم می‌گوید این پنج متخصص روس در میان ۴۵ سرنشین هواپیمای توپولوف- ۱۳۴ بوده‌اند که در بزرگراهی در نزدیکی فرودگاه پتروزاودسک سقوط کرد.

بنا بر اعلام شرکت روس‌اتم، این کارشناسان برای شرکت در جلسه‌ای با یکی از شعب روس‌اتم که قطعات نیروگاه‌های اتمی می‌سازد در این پرواز بوده‌اند.

این گزارش می‌افزاید این افراد برای سه شعبه روس‌اتم کار می‌کرده‌اند که به مدت طولانی در پروژه نیروگاه بوشهر شرکت داشته‌اند.

در همین حال روزنامه اسرائیلی هاآرتص نام‌های چهار تن از این متخصصان را نیز منتشر کرده است.

به نوشته هاآرتص سرگئی ریژوف ، گنادی بنیوک و نیکولای ترونوف سه طراح ارشد و آندری تروپینوف، متخصص ارشد فناوری روس‌اتم بوده‌اند که در این سانحه هوایی کشته شده‌اند.

روزنامه هاآرتص می‌افزاید که نفر پنجم عضو شرکت «هیدروپرس» بوده، که وابسته به دولت روسیه است؛ شرکتی که به نوشته این روزنامه‌ یکی از پیمانکاران اصلی نیروگاه بوشهر است.

هاآراتص به نقل از منابعی که نامی از آنها نبرده، می‌نویسد که مرگ این پنج متخصص روس ضربه بزرگی به صنعت هسته‌ای روسیه است.

به نوشته هاآرتص وظیفه این متخصصان تکمیل نیروگاه بوشهر و مقام‌سازی آن دربرابر زمین‌لرزه بوده است.

خبرگزاری ریانووستی گزارش داده است که برپایه بررسی‌های اولیه موتورهای هواپیما تا هنگام سقوط به صورت عادی کار می‌کرده است.

هواپیمای توپولوف-۱۳۴ در حدود نیمه شب به وقت محلی، هنگامی که قصد داشت در فرودگاه پتروزاودسک به زمین بنشیند در یک کیلومتری باند دچار سانحه شد.

این هواپیما پیش از سقوط در بزرگراه با خطوط انتقال برق و درختان برخورد کرده بود.

هنگام سانحه هوای منطقه مه‌آلود گزارش شده است.
سقوط هواپیما در روسیه
please wait

No media source currently available

0:00 0:01:13 0:00
XS
SM
MD
LG