لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۴:۵۷

روحانی درباره اینترنت: نمی‌توانیم در سرعت از دنیا عقب بمانیم


حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران
حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران
حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران، طی یک سخنرانی با ذکر این‌که «امروز دیگر ابزار رادیو و تلویزیون کم‌کم به کنار گذاشته می‌شود و موبایل و اینترنت جای آن ابزار را پر می‌کند» گفت که «ما نمی‌توانیم از مدرن‌ترین ابزارهای فناوری فاصله بگیریم و نمی‌توانیم در سرعت ... از دنیا عقب بمانیم.»

به گزارش خبرگزاری حسن روحانی این مطلب را روز یک‌شنبه ۴ خرداد در هفتمین اجلاس اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های اسلامی و جشنواره اتحاد بیان کرد.

وی در این اجلاس گفت: «ما امروز وظیفه داریم با همه ابزار ارتباطی که امروز دیگر ابزار رادیو و تلویزیون کم‌کم به کنار گذاشته می‌شود و موبایل و اینترنت جای آن ابزار را پر می‌کند و همه ابزار نو، خودمان را مجهز و برای یک نبرد بزرگ تبلیغی آماده کنیم.»

رئیس جمهوری اسلامی ادامه داد: «ما نمی‌توانیم از مدرنترین ابزارهای فناوری فاصله بگیریم، نمی‌توانیم در سرعت، ظرافت و هنر تاثیرگذاری از دنیا عقب بمانیم.»

وی تأکید کرد: «رسانه‌هایی که غرب امروز از لحاظ ابزار و تجهیزات در اختیار دارد و از نظر فناوری و تاثیرگذاری برای ما نقطه‌ای است که امروز نه یک انتخاب، بلکه یک ضرورت است تا از همه آن ابزارها و فناوری‌ها برخوردار شویم.»

حسن روحانی در ادامه سخنانش خواستار آماده شدن مسلمانان برای «یک نبرد بزرگ تبلیغی» و «یک نبرد فرهنگی عظیم در دنیای ارتباطات با کشورهای به اصطلاح صنعتی و مدرن» به منظور «پیروزی» بر غرب شد.

رئیس جمهوری ایران در روزهای اخیر به انتقاد از وضعیت اینترنت و فیلترینگ در ایران پرداخته که این انتقادات او با واکنش منفی برخی رسانه‌های نزدیک به سپاه پاسداران و برخی روحانیون مواجه شده‌است.

در همین حال صدا و سیمای جمهوری اسلامی نیز روز ۲۷ اردیبهشت پخش زنده سخنان حسن روحانی در مورد اینترنت و شبکه‌های اجتماعی را قطع کرد.

آقای روحانی که در این روز در چهارمین جشنواره ارتباطات و فناوری اطلاعات سخن می‌گفت، مردم را به حضور پررنگ‌تر در شبکه‌های اجتماعی دعوت کرد و از وزارت ارتباطات خواست پهنای باند و سرعت اینترنت را در ایران افزایش دهد.

وی در این سخنرانی هم‌چنین افزود که «دوران استبداد و رساندن پیام از طریق بلندگو، منبر و تریبون‌های یک‌طرفه و سنتی به سر آمده‌است.»

از سوی دیگر با وجود دستور حسن روحانی برای توقف فیلتر شبکه اجتماعی واتس‌اپ، کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه رأی به مسدود کردن واتس‌اپ داده و سخنگوی قوه قضائیه نیز باز گذاشتن این شبکه را «غیرقانونی» دانسته است.

حسن روحانی در روزهای اخیر انتقادهای گوناگون دیگری را نیز ابراز کرده‌ و از آن‌جمله روز شنبه ۳ خرداد طی یک سخنرانی با توصیه به این‌ که «این‌همه هر روز در زندگی مردم دخالت نکنیم» این‌ گونه اظهارنظر کرد که «نمی‌شود مردم را با زور و شلاق به بهشت فرستاد».

وی روز ۲۸ اردیبهشت نیز از این که در جمهوری اسلامی ایران، «نخبگان به دلایل قومیتی، مذهبی و اعتقادات سیاسی کنار زده می‌شوند» انتقاد کرد.
XS
SM
MD
LG