لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۰:۳۳

وکیل جیسون رضائیان از صدور حکم موکلش خبر داد


جیسون رضائیان، خبرنگار زندانی واشنگتن پست
جیسون رضائیان، خبرنگار زندانی واشنگتن پست

لیلا احسن، وکیل جیسون رضائیان، خبرنگار زندانی روزنامه «واشینگتن پست»، خبر داد که حکم موکلش صادر شده اما هنوز به مرحله ابلاغ نرسیده‌است.

خانم احسن روز یکشنبه هشتم شهریور در گفت‌وگو با واحد مرکزی خبر ایران از صدور این حکم خبر داد.

در همین روز خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما نیز در نشست خبری غلامحسین محسنی اژه‌ای، سخنگوی قوه قضائیه، از او درباره وضعیت پرونده جیسون رضائیان سؤال کرد.

محسنی اژه‌ای در پاسخ گفت که «از صدور حکم این متهم اطلاعی ندارم اما همان‌طور که پیش از این گفتم آخرین دفاعیات از متهم و وکیل مدافع وی اخذ شده و پرونده در مرحله صدور حکم است».

آقای اژه‌ای در همین نشست خبری خبر داد که دو متهم به جاسوسی برای آمریکا و اسرائیل با حکم دادگاه انقلاب هرکدام به ۱۰ سال زندان محکوم شده‌اند.

جیسون رضائیان خبرنگار واشینگتن پست، از ۳۱ تیرماه سال گذشته به اتهام «جاسوسی» و «اقدام علیه امنیت ملی» در بازداشت به سر می‌برد.

جیسون رضائیان با اتهاماتی چون «جاسوسی به نفع دولت متخاصم و فعالیت تبلیغی علیه نظام» روبه‌روست؛ روزنامه واشینگتن پست اتهام‌های آقای رضائیان را بی‌پایه خوانده است.

مقامات دولت آمریکا، سردبیر واشینگتن پست، و خانواده جیسون رضائیان اتهامات علیه وی را رد کرده‌ و خواستار آزادی او شده‌اند.

گزارشگران ویژه سازمان ملل متحد نیز روز ۲۳ مرداد خواستار آزادی فوری جیسون رضائیان شد.

آخرین جلسه رسیدگی به پرونده جیسون رضائیان ۱۹ مرداد، به طور غیرعلنی در دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی برگزار شد.

XS
SM
MD
LG