لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۲:۰۸

هیلاری کلینتون به ذات‌الریه مبتلا شده‌است


خانم کلینتون مراسم یادبود را زودهنگام ترک کرده است
خانم کلینتون مراسم یادبود را زودهنگام ترک کرده است

ساعاتی پس از آن‌که هیلاری کلینتون، نامزد حزب دمکرات در انتخابات ریاست‌جمهوری، محل مراسم یادبود حملات ۱۱ سپتامبر را به دلیل «گرمازدگی» ترک کرد، پزشک او از تشخیص بیماری ذات‌الریه خبر داد.

خانم کلینتون برنامه‌های انتخاباتی دو روز آینده خود را لغو کرده‌است.

کارزار انتخاباتی خانم کلینتون گفته است او مدت ۹۰ دقیقه در «منطقه صفر» (محل حملات به برج‌های مرکز تجارت جهانی) در نیویورک، حضور داشت و با شماری از بستگان کشته‌شدگان حملات دیدار کرده‌است؛ «در جریان مراسم او احساس گرمازدگی کرد، در نتیجه محل را ترک و به خانه دخترش رفته است».

این کارزار سپس افزوده بود که «حال او اکنون خیلی بهتر است».

گزارش‌ها حاکی از آن است که ناخوشی خانم کلینتون و بیماری ذات‌الریه، احتمالا هدف حملات و انتقادهای دونالد ترامپ، رقیب او از حزب جمهوری‌خواه در روزهای پیش‌رو قرار خواهد گرفت.

تندرستی و شرایط جسمی هیلاری کلینتون، پیشتر نیز هدف حملات و انتقادهای آقای ترامپ بوده‌است. رقیب جمهوری‌خواه در ماه‌های گذشته تلاش کرده بود توجه مردم را به وضع سلامت خانم کلینتون جلب کند. در توئیتی از او در ماه اوت، ترامپ گفته بوده حاضر است گزارشی از وضع سلامت خود منتشر کند و خواسته بود تا رقیب او نیز همین کار را بکند.

کارزار هیلاری کلینتون، اکنون بیانیه‌ای به نقل از دکتر لیزا بارداک، پزشک معالج او منتشر کرده‌است. دکتر بارداک در این بیانیه گفته او «به دلیل حساسیت، سرفه می‌کرد. روز جمعه پس از سرفه‌های ممتد او، معاینات نشان دادند به ذات‌الریه مبتلا است».

پزشک معالج نامزد حزب دمکرات می‌گوید برای خانم کلینتون آنتی‌بیوتیک تجویز شده، و توصیه شده مدتی را استراحت کند و جدول کاری خود را تغییر دهد: «او را معاینه کرده‌ام، آب کافی به بدون او بازگشته و به خوبی در حال درمان است».

یکی از دستیاران کارزار انتخاباتی هیلاری کلینتون، گفته بیماری در خانه او در چاپاکوا، در شمال ایالت نیویورک،‌ تشخیص داده شده‌است.

XS
SM
MD
LG