لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۲:۱۳

«بررسی قتل چهار تبعه افغان توسط مرزبانان ایرانی»


افغانستان مراتب اعتراض شدید خود را به نیروهای امنیتی مرزی ایران اعلام کرده است.
افغانستان مراتب اعتراض شدید خود را به نیروهای امنیتی مرزی ایران اعلام کرده است.


وزارت امور خارجه افغانستان در واکنش به کشته شدن چهار شهروند افغان توسط مرزبانان جمهوری اسلامی ایران اعلام کرده است که این موضوع رسما در هرات در حال بررسی است.


سلطان احمد بهین، سخنگوی وزارت امور خارجه افغانستان روز دوشنبه به رادیو فردا گفت که هیاتی از وزارت امور خارجه با نمایندگان کنسولگری ایران در هرات کشته شدن چهار شهروندان افغان را در میان گذشته و دلایل آن را بررسی می کنند.



روز یکشنبه ساکنان استان کهسان هرات در اعتراض به کشته شدن این چهار تن تظاهرات کرده و برای چندین ساعت بزرگراه هرات- اسلام قلعه را بسته بودند.

آنچنان که مقامات امنیتی در استان هرات اعلام کرده اند شنبه شب چهار تن از نوجوانان افغان در حالی که از شهرستان کهسان هرات وارد ایران می شدند ، توسط مرزبانان جمهوری اسلامی گلوله باران شدند.


رحمت الله صافی، مسول پلیس مرزی افغانستان در هرات گفته است که نیروهای امنیتی ایران روز دوشنبه اجساد این چهار تن را به افغان های سپرده اند.


آقای صافی گفته است که پس از تلاش های فروان نیروهای امنیتی زیر فرمان او موفق شده است تا این اجساد را به دست آورند.


وی افزود: مراتب اعتراض شدید خود را به نیروهای امنیتی مرزی جمهوری اسلامی اظهار داشته و خواهان بررسی این موضوع شده است.


در همین حال از هرات گزارش شده است که روز یکشنبه ساکنان استان کهسان هرات در اعتراض به کشته شدن این چهار تن تظاهرات کرده و برای چندین ساعت بزرگراه هرات- اسلام قلعه را بسته بودند.


اما یکی از مقامات سفارت ایران در کابل به خبرگزاری محلی پژواک گفته است که گزارشی از کشته شدن این چند شهروند افغان را دریافت نکرده و تاکید نموده که باید افغان ها با داشتن روادید و به صورت قانونی وارد ایران شوند.


XS
SM
MD
LG