لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۷:۱۳

«۳۲ نفر» در دور تازه حملات هوایی ارتش سوریه و روسیه به شرق حلب کشته شده‌اند


دوره تازه حملات هوایی ارتش سوریه و روسیه به شرق حلب که یک بیمارستان کودکان و یک بانک خون را هدف گرفت تاکنون دستکم ۳۲ کشته برجای گذاشته است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، دیده‌بان حقوق بشر در سوریه که مقر آن در لندن است، گفته است: تنها در حملات هوایی روز چهارشنبه به شرق حلب ۲۱ نفر کشته شدند که پنج نفر از آنها کودک و یک نفر نیز امدادرسان بوده است. این دومین روز است که شرق حلب پس از هفته‌ها آرامش، هدف حملات هواپیماهای روسی و ارتش سوریه قرار می‌گیرد.

این در حالی است که مسکو گزارش‌های مربوط به مشارکت جنگنده‌های این کشور در دور تازه حملات به شرق حلب را تکذیب کرده و گفته است که به مهلت قانونی پایبند است.

بمباران شرق حلب که روز سه‌شنبه آغاز شد پایانی بر توقف چند هفته‌ای حملات جنگنده‌های روسی به این بخش است که از روز ۱۸ اکتبر اعمال شد و ارتش سوریه نیز تا حدود زیادی آن را رعایت کرده بود.

دیده‌بان حقوق بشر در سوریه و ساکنان حلب گفته‌اند که شرق این شهر با موشک شلیک شده از سوی جنگنده‌ها هدف قرار گفت و هلی‌کوپترها نیز بمب‌های بشکه‌ای پرتاب کرده و نیروهای دولتی سوریه هم منطقه را گلوله‌باران کردند.

یکی از کارکنان «دفاع مدنی» در شرق حلب که در کنترل شورشیان است به رویترز گفت که «هلی‌کوپترها یک لحظه هم از بمباران دست نمی‌کشند».

«دفاع مدنی»، تشکیلاتی متشکل از نیروهای داوطلب یا کلاه سفید است که در مناطق تحت کنترل شورشیان از جمله حلب فعالیت می‌کند.

رویترز می‌افزاید که بمباران روز چهارشنبه، یک بیمارستان و یک بانک خون را در محله «شعر» و نزدیک مدرسه‌ای در محله صلاح‌الدین هدف قرار داد. دو آمبولانس نیز در این حملات به آتش کشیده شدند.

روز دوشنبه و اوایل روز سه‌شنبه بیمارستان‌های سه شهر تحت کنترل شورشیان در غرب حلب بمباران و فعالیت آنها متوقف شد. ارتش سوریه و روسیه هدف قرار دادن بیمارستان‌ها را تکذیب می‌کنند.

سازمان بهداشت جهانی گفته است که از روز یکشنبه حملات به پنج بیمارستان در حلب و استان ادلب سنگین بوده و دسترسی به خدمات بهداشتی در شمال سوریه را محدود کرده است.

تلویزیون دولتی سوریه روز سه‌شنبه گفت که نیروهای هوایی ارتش این کشور حملاتی را علیه آنچه مناطق تحت کنترل تروریست‌ها در بخش قدیمی حلب خواند، انجام داده است.

XS
SM
MD
LG