لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۱۳:۵۲

طالبان، اعضای یک گروه مین روب را ربود


گروگان گیری به یکی از ابزارهای اصلی گروه شورشی طالبان برای دست یافتن به اهداف خود تبدیل شده است.
گروگان گیری به یکی از ابزارهای اصلی گروه شورشی طالبان برای دست یافتن به اهداف خود تبدیل شده است.

یک گروه از مین روب های افغان در استان غزنی ربوده شده اند. یک فرمانده طالبان در تماس با خبرگزاری ها گفته است که افراد وفادار به شورشیان طالبان این مین روب ها را ربوده اند.


زمری بشری، سخنگوی وزارت کشور افغانستان روز یکشنبه ضمن تایید ربوده شدن این افراد گفت که آنان در مسیر راه شهرستان «اندر» در استان غزنی ناپدید شده اند.


آقای بشری ضمن تاکید بر این که این افراد بدون اطلاع قبلی به نیروهای امنیتی به سوی شهرستان اندر حرکت کرده بودند گفت که پلیس غزنی عملیات جستجو را آغاز کرده است.


زمری بشری تصریح کرد که این گروه مین روبی هیچ گونه وابستگی سیاسی ندارد و از شورشیان خواست تا به آن ها آسیبی نزنند.


تاکتیک گروگان گیری میراثی است که از ملادادالله، فرمانده کل طالبان در جنوب افغانستان بر جای مانده است. پیش از این فقط فرماندهان ارشد طالبان در استان های آشوب زده قندهار و هلمند به گروگان گیری می پرداختند.


اما به نظر می رسد، اکنون فرماندهان محلی طالبان در استان های دیگر نیز برای نیل به اهداف خود به این روش روی آورده اند.


چهار پزشک افغان دو ماه در اسارت طالبان به سر بردند. یکی از آن ها به خاطر عدم توجه دولت در زمان تحویل دهی جسد ملادادالله از سوی طالبان کشته شده و سه تن دیگر آنان در معاوضه با جسد فرمانده پشین طالبان آزاد شدند.


اجمل نقشبندی یک خبرنگار افغان نیز که از جمله ربوده شدگان بود، پس از آن که دولت افغانستان به خواسته های طالبان مبنی بر معاوضه او با چند تن از شورشیان در بند دولت افغانستان جواب مثبت نداد، از سوی این گروه کشته شد.


XS
SM
MD
LG