لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۱:۲۳

کشته شدن ۲۵ شورشی طالبان در هلمند


شورشیان طالبان در روز های اخیر حملات خود را شدت بخشیده اند.
شورشیان طالبان در روز های اخیر حملات خود را شدت بخشیده اند.

از ولایت هلمند در جنوب افغانستان گزارش شده است که در جريان نبرد بين طالبان و نيروهای دولتی افغان در شهرستان سنگين ، ۲۵ تن از شورشيان کشته شده اند.


وزارت دفاع افغانستان اعلام کرده است که در ميان کشته شدگان يکی از فرماندهان طالبان به نام مولوی يونس نيز شامل است.


مقامات استان غزنی نيز اعلام کرده اند که در جريان بمباران نيروهای ائتلاف و عمليات سربازان دولتی افغان در شهرستان قرباه باغ ، ۳۰ تن از شورشيان طالبان کشته شده اند.


اين درگيری روز گذشته روی داده و به نقل از مقامات وزارت دفاع افغانستان در جريان آن هيجده تن از شورشيان زخمی شده و ۱۳ تن ديگر آن دستگير شده اند.


در همین حال، در يک حمله انتحاری که صبح روز دوشنبه در شهر جلال آباد مرکز استان ننگرهار در شرق افغانستان بوقوع پیوست سه نفر کشته و هفت نفر زخمی شدند. رييس شهربانی استان ننگرهار گفته است که تمام مجروحين پليس هستند.


از شهرستان ميدان وردک در همسايگی کابل نيز گزارش شده است که شورشيان یکشنبه شب با حمله بر يک پاسگاه پليس ، سه تن را کشته و هفت تن را زخمی کرده اند.


محبوب الله اميری، رييس شهربانی ميدان وردک اين حادثه را تاييد کرده و گفته است که حمله بر پاسگاه پليس در مسير راه کابل غزنی و در شهرستان سعيد آباد روی داده است.


در يک هفته اخير و پس از کشته شدن ملادادالله، فرمانده ارشد طالبان، حملات شورشيان به شدت افزايش يافته است.


شماری از روزنامه ها و هفته نامه های افغان در تحليل های خود نوشته اند که فرماندهان رقيب طالبان برای جانشينی ملادادالله، هر کدام می خواهند با شدت حملات و مانور قوی تر، خود را به عنوان فرمانده ارشد طالبان تثبت کرده و جايگزين ملا داد الله شوند.


XS
SM
MD
LG