لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۷:۱۲

اطلاعیه جبهه مشارکت ایران اسلامی در اعتراض به ضرب و شتم و بازداشت معلمان معترض


بازداشت تعداد زیادی از معلمان و فرهنگیان معترض که روزهای گذشته برای احقاق حقوق و اعتراض به بی توجهی دولت و مجلس به وضعیت معیشتی و منزلتی این قشر فرهیخته در برابر مجلس اجتماع کرده بودند، اقدامی ناصواب و مغایر با همه قواعد و اصول اداره جامعه است .


پاسخ اعتراض این قشر موثر جامعه که سرنوشت دانش و اخلاق و تمام آینده کشور در دستان آنان است به هیچ عنوان باتوم و دستبند و زندان نیست.


ناتوانی دولت نهم و اجزای آن در برآورده کردن وعده های پوچ و توخالی که به اقشار مختلف جامعه داده است را نباید با بگیر و ببند و بستن دهان معترضان و بازداشت آنان جبران کرد .


فرهنگیان جامعه ایران صبورترین و بی ادعاترین و زحمتکشترین قشر جامعه اند و اگر صدای اعتراض آنان بالا گرفته است، به منزلت معنوی و مادی از دست رفته این قشر معترضند و از بی تفاوتی وزارت آموزش و پرورش در دولت نهم و از رفتار تبخترآمیز مجلس هفتم در برابر این اعتراضها رنجیده اند .


ضرب و شتم و بازداشت تعداد زیادی از آنان و متهم کردن معلمان کشور به اخلال در امنیت جامعه جلوه ای از شعار مهرورزی رییس دولت است.


مگر امنیت جامعه چیزی غیر از امنیت خاطر و تامین معاش اقشار مختلف آن از جمله معلمان است که اگر ندایی برخاست که رفتار و سیاستهای غلط موجود امنیت خاطر و زندگی روزمره این قشر را با خطر مواجه کرده است، به اخلال در امنیت متهم شود؟


جای بسی تعجب است که در خلال این ماجرا همچنین افراد معترض و منتقد به طرح سوالات موهن نسبت به پیامبر اکرم نیز به جای برخورد با عوامل و متصدیان آزمون موهن ضمن خدمت دستگیر و روانه زندان شده اند .


جبهه مشارکت ایران اسلامی، در اطلاعیه پیشین خود ضمن ابراز همدلی با معلمان معترض، برخواسته ها و مطالبات به حق آنان پای فشرد و با دعوت مسوولان امر به تامین و بازتعریف منابع لازم برای ارتقای سطح منزلت معنوی و مادی معلمان، آنان را به همراهی و رفتار همدلانه با معلمان فراخواند، متاسفانه رفتار مجلس هفتم به هنگام بررسی لایحه بودجه ۸۶ مصاحبه اخیر وزیر آموزش و پرورش و متعاقب آن بازداشت و دستگیری تعداد زیادی از معلمان در روزهای آخر سال نشانه آن است که هیچ درایت و تدبیری در پس رفتارهای اداره کنندگان و مسوولان کنونی جامعه وجود ندارد و در شرایطی که به لحاظ فشارهای بین المللی و تنگناهایی که باز هم به دلیل همان بی تدبیری ها کل کشور در آن گرفتار آمده است به جای فراهم آوردن زمینه های یکپارچگی و همدلی و همبستگی ملی بر آتش کینه و تفرقه با رفتارهای غلط مسوولان امر دامن زده می شود .


ما ضمن محکوم کردن برخوردهای پلیسی و امنیتی با معلمان و با تاکید مجدد بر حقوق معلمان و فرهنگیان و لازم دانستن رفع هر چه سریع تر مشکلات این قشر و احقاق مطالبات آنان، خواستار آزادی فوری تمامی بازداشت شدگان هستیم و از دستگاههای امنیتی و نیز مجریان سیاست های دولت نهم می خواهیم که اشتباه خود را در مورد برخورد امنیتی با اعتراضهای مسالمت آمیز معلمان هر چه سریعتر جبران کنند و در فضایی همدلانه به دنبال یافتن راهکارهای مناسب برای پاسخگویی به نیازهای این بخش مهم و اثرگذار جامعه باشد.


جبهه مشارکت ايران اسلامی، ۲۵ اسفند ۱۳۸۶


XS
SM
MD
LG