لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۳:۳۱

برق مناطق گسترده‌ای از شهر تهران برای ساعاتی قطع شد


شامگاه یکشنبه نیز برق منطقه ستارخان قطع و پس از ساعاتی وصل شد.
شامگاه یکشنبه نیز برق منطقه ستارخان قطع و پس از ساعاتی وصل شد.

پس از قطع برق در منطقه ستارخان تهران که شامگاه یکشنبه بوقوع پیوست، برق «بخش عمده‌ای» از مناطق تهران در مرکز، جنوب، جنوب غرب و جنوب شرق نیز عصر روز دوشنبه ۱۵ شهریور قطع شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، از ساعت ۱۴ روز دوشنبه «قطعی‌های پراکنده و حتی گسترده» در «بخش عمده‌ای» از مرکز، جنوب، جنوب غرب و جنوب شرق تهران رخ داده است.

به گفته این خبرگزاری، قطع برق چراغ‌های راهنمایی باعث «ترافیک و سردرگمی» در «اکثر نقاط» تهران شده است.

همچنین به گزارش خبرگزاری مهر، علی خراسانی سخنگوی شرکت برق منطقه‌ای تهران دلیل این اتفاق را مشکلات فنی در خط انتقال ۲۳۰ کیلوولتی برق فیروز- بهرام‌آزادگان، یکی از خطوط اصلی شبکه برق تهران، اعلام کرد.

وی افزود: به دلیل این مشکلات، دیسپچینگ (مرکز کنترل توزیع برق) اقدام به «مدیریت شبکه بار مصرف برق» در سطح شهر کرده که برق برخی از مناطق قطع شده است.

شامگاه یکشنبه نیز برق منطقه ستارخان قطع و پس از ساعاتی وصل شد.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، پست برق ستارخان (طرشت) در ساعت ۲۳ شب، «منفجر و برق این منطقه با صدای مهیبی» قطع شد.

به گفته این خبرگزاری، «صدای مهیب انفجار و قطعی برق در این منطقه مردم این محدوده را وحشت‌زده کرد و به خیابان‌ها کشاند».

با این حال، غلامحسین آرام معاون فنی و عمرانی فرمانداری تهران روز دوشنبه اعلام کرد که حادثه نیروگاه برق ستارخان «انفجاری در بر نداشته است».

به گفته آقای آرام، شامگاه یکشنبه یک بیل مکانیکی در نزدیکی «نیروگاه شهید پیروزی» مشغول کار بود که با خطوط هوایی پست ۶۳ کیلووات برخورد می‌کند و بر اثر این برخورد که با «صدای مهیبی» همراه بوده، برق منطقه قطع می‌شود.

غلامرضا خوش‌خلق مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای تهران نیز اعلام کرد که این بیل مکانیکی متعلق به شهرداری تهران بوده است.

در ماه‌های گذشته نیز عملیات عمرانی شهرداری تهران حادثه‌ساز شده است، از جمله بر اثر انفجار شدید لوله گاز در منطقه کوهسار در شمال تهران در صبح روز ۲۸ خرداد «دو کارگر کشته» و پنج نفر مجروح شدند و برق، گاز، تلفن، تلفن همراه و آب این منطقه تا مدتی قطع شد.

اسماعیل نجار، ربیس سازمان مدیریت بحران کشور، هشتم شهریور با اشاره به نظرات دستگاه‌های مختلف، مترو را مقصر این حادثه دانسته و گفته بود که «حفر مترو باعث فروریزش خاک و فشار به لوله گاز، لوله آب و کابل‌های انتقال برق و در نهایت منجر به گسستگی در این خطوط و شکستگی لوله و حریق شده است».

XS
SM
MD
LG