لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۹:۰۲

ترور دومین امام جماعت در ایران ظرف یک هفته


استان سیستان و بلوچستان در سال های اخیر صحنه نا آرامی های مختلف بوده است.
استان سیستان و بلوچستان در سال های اخیر صحنه نا آرامی های مختلف بوده است.


ظرف کمتر از یک هفته، مردان مسلح سه شنبه شب امام جماعت یک مسجد را در شهر خاش در سیستان و بلوچستان به ضرب گلوله ترور کرده و او را کشتند.


خبرگزاری فارس که این خبر را منتشر کرده است از این افراد با عنوان «اشرار مسلح» نام برده و فرد ترور شده را حجت الاسلام مهدی توکلی، فارغ التحصیل مدرسه علمیه امام صادق در شهرستان زابل معرفی کرده است.


بر اساس این گزارش، این فرد به عنوان روحانی مستقر در روستای افتخار آباد خاش در حال تبليغ بود که دو مرد موتور سوار وارد مسجد شده و او را بر روی منبر به رگبار گلوله بستند.



  • این فرد به عنوان روحانی مستقر در روستای افتخار آباد خاش در حال تبليغ بود که دو مرد موتور سوار وارد مسجد شده و او را بر روی منبر به رگبار گلوله بستند.

این خبرگزاری که بيشتر ديدگاه های محافل محافظه کار در ایران را منعکس می کند گفته است که « اين گونه حرکات تروريستی در مناسبت های خاص و با هدف مخدوش کردن وحدت شيعه و سنی انجام می گيرد.»


سال گذشته نیز در شب عيد غدير در همين منطقه، مردان مسلح يکی ديگر از واعظان مساجد خاش را به رگبار بسته بودند.


استان سيستان و بلوچستان در سال های اخير، صحنه برخی اقدامات خشونت بار، ترور و گروگانگيری بوده است که مقامات جمهوری اسلامی ايران، آن را به «قاچاقچيان مواد مخدر» و «اشرار» نسبت می دهند.


شهريور ماه گذشته هم سرگرد محمدرضا راحتی، فرمانده اطلاعات نيروی انتظامی شهرستان زاهدان، هنگامی که منزل خود را برای حضور در محل کارش ترک کرد، از سوی چند مرد مسلح ترور شد.


ترور امام جماعت مسجدی در خاش دومین مورد ترور امامان جماعت در ایران ظرف یک هفته گذشته محسوب می شود.


عصر روز شنبه هفته جاری نيز شيخ سمير دورکوندی، امام جماعت مسجد خاتم الانبياء در منطقه شیلنگ آباد اهواز، در مسير خانه اش مورد اصابت گلوله يک موتور سوار قرار گرفت ولی از این حادثه جان سالم بدر برد.


تيرماه گذشته نیز، هشام سميری، امام جماعت یک مسجد در اهواز، به ضرب گلوله افرادی که در مسير او به کمين نشسته بودند، کشته شد.


وزارت کشور ايران سال گذشته اعلام کرد که عمليات گسترده ای را برای تعقيب «اشرار مسلحی» که در استان سیستان و بلوچستان دست به «حملات تروریستی» می زنند انجام داده و باندهای آنها را متلاشی کرده است.


اين در حالی است که به گفته منابع داخلی ايران، نيروهای امنيتی جمهوری اسلامی در اين زمينه موفقيت های محدودی داشته اند.


XS
SM
MD
LG