لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۴:۲۲

«باربی، بتمن و هری پاتر زنگ خطری برای مقامات هستند»


آقای نجف آبادی می گوید که بازار ایران از اسباب بازی های خارجی اشباع شده است.(عکس: فارس)
آقای نجف آبادی می گوید که بازار ایران از اسباب بازی های خارجی اشباع شده است.(عکس: فارس)

دادستان کل جمهوری اسلامی می گويد که بازار اسباب بازی ايران از عروسک های باربی، بتمن يا خفاش، اسپايدرمن يا مرد عنکبوتی و هری پاتر اشباع شده است و کودکان بايد از تاثيرات زيانبار فرهنگی آنها حفظ شوند.


قربانعلی دری نجف آبادی، ترويج کالاهايی چون باربی، بتمن، اسپايدرمن و هری پاتر و واردات کنترل نشده سی دی های بازی های ويديويی و فيلم های سينمايی را زنگ خطری برای تمامی مقامات کشور دانسته است.


وی افزوده است: ما بايد جايگزين هايی را برای دفع اين حمله که کودکان و جوانان را هدف گرفته است پيدا کنيم.


به گزارش خبرگزاری ايسنا، اظهارات دری نجف آبادی در نامه ای به پرويز داوودی، معاون رييس جمهوری اسلامی ايران بازگو شده و در آن خواسته شده است تدابيری برای حفظ فرهنگ اسلامی و ارزش های انقلابی به عمل آيد.


اسباب بازی های خارجی همچنان در ايران پرطرفدار و پرفروش هستند و تلاش جمهوری اسلامی در طول سه دهه گذشته برای مقابله با فرهنگ استفاده از عروسک های خارجی بدون نتيجه بوده است.


دری نجف آبادی در نامه خود به معاون رييس جمهوری نوشته است: اين اسباب بازی ها که معيارهای لازم را محترم نمی شمارند برای سلامتی کودکان خطراتی دارند و بقای کارخانه های اسباب بازی در ايران را تحت تاثير قرار می دهند.


جمهوری اسلامی در سال ۱۹۹۶ ميلادی، در اقدامی برای مقابله با عروسک های پرطرفدار باربی، عروسک هايی را با نام سارا و دارا توليد کرد.


اين عروسک به سفارش جمهوری اسلامی در چين توليد شده اند اما نتوانسته اند محبوبيت چندانی ميان کودکان ايرانی کسب کنند.


شرکت های سازنده اسباب بازی در ايران همچنان در امر طراحی، نوآوری و رقابت با همتايان خارجی خود با مشکلات و مسائل عديده مواجه هستند و بيشتر به ناچار به وارد کردن توليدات خارجی و يا نمونه برداری از اسباب بازی های خارجی به منظور توليد در داخل روی می آورند.


XS
SM
MD
LG