لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۳:۲۰

دونالد ترامپ درباره «تقلب» در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا هشدار داد


دونالد ترامپ بدون اشاره به جزئیاتی گفته که هر روزه اخبار «بیشتر و بیشتری» به گوش می‌رسد که این انتخابات آزاد نیست.
دونالد ترامپ بدون اشاره به جزئیاتی گفته که هر روزه اخبار «بیشتر و بیشتری» به گوش می‌رسد که این انتخابات آزاد نیست.

دونالد ترامپ نامزد جمهوریخواهان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا هشدار داده که ممکن است در این انتخابات «تقلب» صورت گیرد. ادعای آقای ترامپ در تاریخ معاصر رقابت‌های انتخاباتی آمریکا بی‌سابقه توصیف شده است.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، وی روز دوشنبه ۱۱ مرداد در اجتماع هوادارانش در شهر کلمبوس اوهایو گفت: «اگر بخواهم صادق باشم من نگران تقلب در انتخابات هستم». آقای ترامپ بدون اشاره به جزئیاتی گفت که هر روزه اخبار «بیشتر و بیشتری» به گوش می‌رسد که این انتخابات آزاد نیست.

اظهارات بی‌سابقه این نامزد جمهوریخواهان که هیچ شاهدی برای آن ارائه نشده است، می‌تواند سنت مسالمت آمیز رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری را تهدید کرده و روند دمکراتیک آن را به چالش بکشاند.

آقای ترامپ پیشتر نیز دمکرات‌ها را متهم کرده بود که با دستکاری در روند انتخاباتی خود موجب شدند تا هیلاری کلینتون بتواند برنی سندرز را شکست دهد.

این ادعا در حالی مطرح شد که خانم کلینتون توانست در سطح ملی سه میلیون و ۷۰۰ هزار رای بیشتر از برنی سندرز کسب کند و روز اول مارس نیز آراء کافی هیات‌های نمایندگی را به دست آورد.

نامزد جمهوریخواهان دوشنبه شب نیز به «شان هانیتی» از شبکه فاکس نیوز گفت: «بهتر است روز هشتم نوامبر مراقب باشیم چرا که ممکن است در این انتخابات تقلب شود. و من امیدوارم که جمهوریخواهان هشیار باشند و گرنه این انتخابات از دست ما بیرون آورده خواهد شد».

آسوشیتدپرس می‌گوید که از کمپین ترامپ درخواست کرده است تا توضیحات بیشتری در این زمینه داده شود ولی پاسخی داده نشد.

به گفته این خبرگزاری، ادعای نامزد جمهوریخواهان می‌تواند تلاشی برای سرپوش گذاشتن بر شکست احتمالی خود در انتخابات ریاست جمهوری باشد. اما اگر وی در این رقابت‌ها شکست بخورد و بعد ادعای تقلب را مطرح کند این قضیه می‌تواند واکنش‌های غیرقابل پیش‌بینی از سوی هوادارانش و جمهوریخواهان طرفدار او به دنبال داشته باشد.

دونالد ترامپ در هفته‌های اخیر برای خشمگین کردن طرفداران برنی سندرز، نیز ادعا کرده بود که روند انتخابات درون حزبی دمکرات‌ها متقلبانه است. وی دوشنبه شب بار دیگر گفت که سندرز «با ابلیس پیمان بسته است» و افزود که کلینتون «همان ابلیس است».

کمپین کلینتون به این اظهارات واکنش نشان نداده است.

XS
SM
MD
LG