لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۵:۴۴

حادثه ريزش تونلی در ژاپن ۹ کشته برجای گذاشت


حادثه صبح روز یکشنبه در تونل ۴.۷ کيلومتری ساساگو اتفاق افتاده است.
حادثه صبح روز یکشنبه در تونل ۴.۷ کيلومتری ساساگو اتفاق افتاده است.
بر اثر ريزش بخشی از سقف تونلی در يکی از بزرگراه های ژاپن و افتادن قالب های بتنی بر روی سه وسيله نقليه در حال حرکت عده ای کشته و زخمی شده اند. تاکنون مقامات ژاپن کشته شدن ۹ نفر و زخمی شدن دو نفر ديگر را تاييد کرده اند.

به گزارش روز سه شنبه، ۱۳ آذر، خبرگزاری آسوشيتدپرس، اين حادثه صبح روز گذشته در تونل ۴.۷ کيلومتری ساساگو اتفاق افتاده است.

در حادثه ياد شده دو خودرو آتش گرفته اند که بنابر گزارش ها، دود آتش سوزی باعث مشکل شدن عمليات نجات شده است.

تونل ساساگو، در ۸۰ کيلومتری غرب پايتخت ژاپن، توکيو، واقع شده است و بخشی از بزرگراهی است که اين شهر را به مناطق مرکزی ژاپن متصل می کند.

تونل ياد شده در سال ۱۹۷۷ افتتاح شده است، اما مقامات ژاپن می گويند که نظارت هميشگی بر ايمنی تونل انجام شده و مورد خاصی از خطر امکان بروز حادثه گزارش نشده بود.

جون گوتو، مقام رسمی اداره مديريت فجايع و آتش سوزی ژاپن، روز یکشنبه اعلام کرد که به خاطر بررسی و کارهای پشتيبانی بر روی قسمت باقی مانده سقف تونل، مجبور شده اند که کار امدادرسانی و جستجو را متوقف کنند.

بر اساس اين گزارش، شرکت اپراتور تونل، «سنترال ژاپن اکسپرس وی» می گويد که در بازرسی های انجام شده طی ماه سپتامبر از اين پل هيچ موردی دال بر خطر احتمال ريزش پل ديده نشده است.

تخمين زده می شود که ۲۷۰ قالب بتنی، هر کدام به وزن ۱.۵ تن که در سقف طاق شکل تونل بکار رفته بود، در امتداد ۱۱۰ متر فروريخته باشد.

شرکت اپراتور اين پروژه می گويد در حال بررسی اين احتمال است که فروريختن پانل ها به خاطر فرسودگی چفت های قطعات فلزی به کار رفته در پانل های سقف باشد. طول و عرض پانل های به کار رفته در ساخت اين تونل ۵ متر در ۱.۲ متر و ضخامت آن ۸ سانتی متر بوده است.

اين شرکت گفته است تونل های ديگری را که با همين ساختار افتتاح شده اند بررسی می کند، از جمله تونلی موازی در مسير خلاف حرکت ماشين ها در تونل ساساگو بررسی شده و هر دو مسير رفت و برگشت اين بزرگراه برای مدت نامعلومی مسدود شده اند.
XS
SM
MD
LG