لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۵:۲۹

ادعای انتقال معاون وزیر دفاع سابق ایران به آلمان


خبرگزاری سی ان ان ترک ادعا می کند که فرار عليرضا عسگری از ايران بزرگترين ضربه ای محسوب می شود که طی ۲۸ سال حاکميت جمهوری اسلامی به سرويس اطلاعاتی آن وارد شده است.
خبرگزاری سی ان ان ترک ادعا می کند که فرار عليرضا عسگری از ايران بزرگترين ضربه ای محسوب می شود که طی ۲۸ سال حاکميت جمهوری اسلامی به سرويس اطلاعاتی آن وارد شده است.

دوهفته پس از آنکه برای اولين بار روزنامه حريت ترکيه از ناپديد شدن عليرضا عسگری معاون سابق وزارت دفاع ايران در استانبول خبر داد، جريان ناپديد شدن اين مقام جمهوری اسلامی کماکان يکی از مهمترين موضوعات مورد بحث رسانه های ترکيه به شمار می رود .


روزنامه های ترکيه هر روز اطلاعات بيشتری را درباره نحوه آنچه « فرار آقای عسگری » ناميده اند، منتشر می کنند .


روز يکشنبه روزنامه های صباح، ينی شفق، ارگان حزب حاکم حزب عدالت و توسعه، راديکال و حريت ادعا کردند: موساد، سازمان امنيت اسراييل، با همکاری سرويس های اطلاعاتی بريتانيا عليرضا عسگری را از ترکيه خارج کردهاند .


به نوشته اين روزنامه ها،عليرضا عسگری از زمان خارج شدن از دمشق به سوی استانبول، تحت حمايت و مراقبت ويژه قرار داشته و با پاسپورت جعلی از استانبول به يکی از پايگاه های سازمان پيمان دفاعی آتلانتيک شمالی ناتو در آلمان منتقل شده است .


در اين ميان محافظين عليرصا عسگری رد پای او در ترکيه را به طور حرفه ای از ميان برده اند. در اين گزارش ها همچنين اعلام شده است که دو پسر و يک دختر آقای عسگری، به همراه همسر و نوه هايش نيز پيشتر از ايران خارج شده اند .



عليرضا عسگری در سال ۲۰۰۳ با سرويس های اطلاعاتی غرب ارتباط داشته و طرح فرار وی، پس از مشکوک شدن جمهوری اسلامی به فعاليت های او طی چند ماه گذشته طرح ريزی شده است.
روزنامه صباح

روزنامه صباح ادعا کرده که «عليرضا عسگری در سال ۲۰۰۳ با سرويس های اطلاعاتی غرب ارتباط داشته و طرح فرار وی، پس از مشکوک شدن جمهوری اسلامی به فعاليت های او طی چند ماه گذشته طرح ريزی شده است.»


در اين ميان، خبرگزاری سی ان ان ترک گزارش داد: عليرضا عسگری علاوه بر اطلاعات مهمی که در زمينه روابط حزب الله لبنان با ايران و فعاليت های اتمی جمهوری اسلامی دارد، درباره دست داشتن مقامات ايران در انفجارهای تروريستی مراکز يهوديان در بوئنوس آيرس، پايتخت آرژانتين در سال های ۱۹۹۲ و ۱۹۹۴ هم اطلاعات ارزشمندی دارد و خود او در جريان اين انفجارها بوده است .


خبرگزاری سی ان ان ترک ادعا می کند که فرار عليرضا عسگری از ايران بزرگترين ضربه ای محسوب می شود که طی ۲۸ سال حاکميت جمهوری اسلامی به سرويس اطلاعاتی آن وارد شده است .


وزارت خارجه ترکيه نتيجه تحقيقات خود را درباره ناپديد شدن عليرضا عسگری منتشر نکرده و درباره گزارش رسانه های اين کشور واکنشی نشان نداده است .


XS
SM
MD
LG