لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۶:۳۱

پنج روز مانده به انتخابات آمریکا؛ هیلاری کلینتون در ایالت‌های سرنوشت‌ساز پیشتاز است


هیلاری کلینتون نامزد دمکرات‌ها پنج روز مانده به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در بیشتر ایالت‌های کلیدی و سرنوشت‌ساز از رقیب جمهوریخواه خود پیش افتاده است.

بر اساس گزارش‌ رسانه‌های آمریکایی، خانم کلینتون علاوه بر چند ایالت مهم در نظرسنجی‌های سراسری نیز در جایگاه برتر و بهتری نسبت به دونالد ترامپ قرار گرفته است.

نظرسنجی مشترک روزنامه نیویورک تایمز و شبکه خبری سی‌بی‌اس که نتایج آن روز پنجشنبه ۱۳ آبان مننتشر شد حاکی است که نامزد دمکرات‌ها با ۴۵ آراء پیشتاز رقابت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری است.

این نظرسنجی همچنین می‌گوید آقای ترامپ آرای ۴۲ از رای‌دهندگان را کسب می‌کند.

در این میان کاخ سفید اعلام کرد حضور رییس جمهوری آمریکا در کمپین انتخاباتی خانم کلینتون ادامه خواهد یافت.

باراک اوباما روز پنجشنبه در ایالت مهم فلوریدا به نفع خانم کلینتون سخنرانی کرد.

او روز چهارشنبه نیز در شهر کلمبوس ایالت اوهایو بار دیگر پیشینه دونالد ترامپ را زیر سوال برد و خطاب به حاضران گفت قرار دادن آقای ترامپ در جایگاه «قهرمان زحمتکشان» تصور باطلی بیش نیست.

آقای اوباما که بدون ذکر نام دونالد ترامپ انتقادهای او را مردود می‌شمرد، افزود: «کسانی که برای نخستین بار در انتخابات شرکت می‌کنند، شاید در برابر سخنان کاندیدای جمهوریخواه دچار نگرانی و تردید شوند، ولی با جرات می‌گویم که هیلاری کلینتون رییس‌جمهور بسیار خوبی برای آمریکا خواهد بود. او نه تنها سختکوش است بلکه به خواست‌های مردم نیز اهمیت بسیاری می‌دهد. من به او اطمینان کامل دارم و اگر جز این بود، هرگز از او پشتیبانی نمی‌کردم».

از سوی دیگر، دونالد ترامپ کاندیدای جمهوریخواه و یکی از چهار مدعی جانشینی اوباما، همچنان به حملات خود علیه هیلاری کلینتون ادامه می‌دهد و شخصیت او را زیر سوال می‌برد.

آقای ترامپ در ادامه کمپین‌های خود در ایالت فلوریدا خطاب به جمعی از هوادارانش گفت: «هیلاری کلینتون مشاعرش را کاملا از دست داده و ما چنین فردی را نمی‌خواهیم».

او همچنین مدعی شد که برنده انتخابات فلوریدا خواهد بود، ایالتی که از جمله ایالت‌های مردد محسوب می‌شود و می‌تواند در آینده سیاسی آقای ترامپ سرنوشت‌ساز باشد.

هیلاری کلینتون نیز در روزهای پایانی کارزار انتخابات ریاست جمهوری، به رقیب جمهوریخواه خود تاخته و او را تنها یک کاراکتر تصویری و پوستر مانند خطاب کرده است.

وی روز چهارشنبه در یک گردهمایی انتخاباتی گفت: «اکنون که چند روزی به انتخابات باقی مانده ما بار دیگر باید از دونالد ترامپ بخواهیم تا پرونده مالیاتی‌اش را روشن کند. پرونده مالیاتی سال ۲۰۱۵ او در دست بررسی اداره مالیات نیست و هیچ مشکلی برای ارائه آن وجود ندارد؛ مردم آمریکا حق دارند از چند و چون فعالیت‌های مالی او آگاه شوند و بدانند که او با چه کسانی روابط تجاری دارد و مخصوصا میزان داد و ستد او با روس‌ها چه مقدار است».

خبرگزاری آلمان در گزارشی می‌گوید که خانم کلینتون آخرین کمپین خود را به اتفاق خانواده اوباما در ایالت کلیدی پنسیلوانیا انجام خواهد داد.

سخنگوی کمپین کاندیدای دمکرات نیز آخرین کمپین او را روز دوشنبه اعلام کرده که در آن بیل کیلینتون رییس جمهوری اسبق و همسر خانم کلینتون و شخصیت‌های برجسته حزب دمکرات نیز حضور خواهند داشت.

XS
SM
MD
LG