لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۴:۰۰

ژنرال آمریکایی: ایران کمتر از دو هزار نیروی نظامی در سوریه دارد


رییس ستاد مشترک ارتش آمریکا می‌گوید که شمار نیروهای ایرانی در عراق هر از چندگاهی کم و زیاد می‌شود.
رییس ستاد مشترک ارتش آمریکا می‌گوید که شمار نیروهای ایرانی در عراق هر از چندگاهی کم و زیاد می‌شود.

رییس ستاد مشترک ارتش آمریکا می‌گوید که ایران کمتر از دو هزار نیروی نظامی در سوریه دارد تا به ارتش بشار اسد، رییس جمهوری این کشور، کمک کنند و هزار نیروی نظامی نیز برای حمایت از دولت بغداد به عراق فرستاده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، ژنرال ژوزف دانفورد می‌گوید که شمار نیروهای ایرانی در عراق هر از چندگاهی کم و زیاد می‌شود.

وی اظهار داشت : «من فکر می‌کنم که بیش از هزار نیروی نظامی (از ایران) در عراق حضور دارند و در سوریه، فکر می‌کنیم که تعداد آنها احتمالا کمتر از دو هزار نفر است».

مقام‌های جمهوری اسلامی ایران و فرماندهان سپاه از آغاز جنگ داخلی سوریه بارها گفته‌اند که نیروهای ایرانی اعزامی به سوریه نقش «مستشاری» در این کشور دارند و در عملیات نظامی مشارکت ندارند. با این حال آمار رسمی درباره تعداد «مستشاران ایرانی» در سوریه اعلام نکرده‌اند.

یک مقام مسوول در سپاه پاسداران هفته جاری خبر از افزایش نیروهای نظامی ایرانی در سوریه داد.

رمضان شریف، مسوول امور روابط عمومی سپاه، روز سوم آبان گفت: «در پی دور جدید تحولات میدانی در مناطق مختلف سوریه و پیروزی اخیر جبهه مقاومت اسلامی در مقابله با گروه‌های تروریستی تکفیری، متناسب با نیازها، شاهد افزایش نیروهای مستشاری ایران در این کشور هستیم».

ظرف چند هفته اخیر و با دخالت نظامی روسیه در سوریه که تشدید عملیات ارتش سوریه در نواحی حلب را به همراه داشته است، شمار کشته‌های ایرانی در این کشور نیز به شدت افزایش یافته است و خبرگزاری‌های ایران روزانه آمار این کشته‌ها را اعلام می‌کنند.

آن‌گونه که خبرگزاری «دفاع‌پرس»، وابسته به ستاد کل نیروهای مسلح ایران، گزارش داده است، ظرف یک هفته گذشته، بیش از ۲۰ نیروی ایرانی در سوریه کشته شدند که از آنها با عنوان «شهدای مدافع حرم» و «مقاومت» یاد کرده است.

حسین سلامی، جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران، روز دوشنبه دلیل افزایش تلفات نیروهای ایرانی در سوریه را افزایش کمی و کیفی نظامیان ایرانی در این کشور عنوان کرده بود.

XS
SM
MD
LG