لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۰۷

تیم واليبال نوجوانان ايران قهرمان جهان شد


پس از اين که نوجوانان ايران در سال های ۲۰۰۱ و ۲۰۰۳ به ترتيب در قاهره و تايلند نقره و برنز گرفتند، اين طلا هم به افتخارات آنان اضافه شد.
پس از اين که نوجوانان ايران در سال های ۲۰۰۱ و ۲۰۰۳ به ترتيب در قاهره و تايلند نقره و برنز گرفتند، اين طلا هم به افتخارات آنان اضافه شد.

تيم ملی واليبال نوجوانان ايران در يک فينال طولانی و نفسگير، با پيروزی سه بر دو بر تيم نوجوانان چين به مقام قهرمانی جهان دست يافت.


اين مسابقه در حضور ۴۰۰۰ تماشاگری انجام شد که بيشتر از ايالت کاليفرنيای آمريکا به شهر مرزی تيخوآنای مکزيک آمده بودند.


در مسابقه ای که دو ساعت و ۲۲ دقيقه به طول انجاميد، نوجوانان ايران در پنج « ست »به ترتيب ۲۵-۲۱، ۲۲-۲۵، ۲۴-۲۶، ۲۹-۳۱ و ۷-۱۵ به پيروزی بزرگی رسيدند که قهرمانی جهان را در پی داشت.


ايران در نيمه پايانی سه بر صفر تيم فرانسه را شکست داده و چين همين نتيجه را در برابر آرژانتين بدست آورده بود.


سايت فدراسيون بين المللی واليبال با عنوان ايران « قهرمان تازه قهرمانی نوجوانان پسر جهان » نوشت : ايران با پيروزی بر چين، بر کتاب های تاريخ واليبال راه يافت تا قهرمان پسران نوجوان جهان شود.


اين موفقيت در يک «فينال» سراسر آسيايی تماشايی در تالار جيمنازيو دو اسوس مالتيپلز به ثبت رسيد. مقام دوم هم برای چين بهترين مقام واليبال اين کشور در اين رده سنی بود.


پس از اين که نوجوانان ايران در سال های ۲۰۰۱ و ۲۰۰۳ به ترتيب در قاهره و تايلند نقره و برنز گرفتند، اين طلا هم به افتخارات آنان اضافه شد.


مسابقه پايانی يک بازی مهيج پنج ستی بود که در آن مجتبی غياثی بهترين و با ۳۰ امتياز، پر امتياز ترين بازيکن زمين نشان داد. برای تيم چين « چن پينگ » ۲۱ امتياز بدست آورد. چين تاکنون به مسابقه پايانی راه نيافته و تنها در سال های۱۹۹۹ و ۲۰۰۳ دو باربه مقام نهم رسيده بود.


به گزارش اين سايت، پيش از مسابقه ايران و چين در يکشنبه شب ۲۶ اوت، فرانسه با پيروزی سه بر يک بر آرژانتين به مقام سوم و مدال برنز رسيده بود.


نسل جديد واليبال فرانسه به عنوان تيم قهرمان نوجوانان اروپا، در رقابت های پرشگفتی قهرمانی جهان به عنوان پديده فردای قاره اش ظهور کرد.


نوجوانان ايران پيش از پيروزی بر چين و فرانسه، بر تيم های ملی نوجوانان برزيل، آرژانتين، لهستان، کوبا و پورتوريکو پيروز شده و تنها به تيم هند باخته بودند.


رده بندی پايانی ۱- ايران ۲- چين ۳- فرانسه ۴- آرژانتين ۵- لهستان ۶- بلژيک ۷- برزيل ۸- هند ۹- روسيه ۱۰ آلمان ۱۱- پورتوريکو ۱۲- مکزيک ۱۳- کوبا ۱۴- تونس ۱۵ آمريکا ۱۶- مصر.


عنوان با ارزشترين بازيکن برای مجتبی غياثی


از نگاه فدراسيون بين المللی واليبال بهترين های واليبال در تيخوآنا و مکزيکالی به ترتيب زير بود :


با ارزشترين بازيکن : مجتبی غياثی از ايران


بهترين امتياز آور: سينگ مانديپ از هند


بهترين حمله بر : هوانگ بين از چين


بهترين سرويس زننده: رونالدو سه په دا از کوبا


بهترين بلوک کننده : عليرضا جديدی از ايران


بهترين پاسور : نيکولاس اوريارته از آرژانتين


بهترين ليبرو: اريک شوجی از آمريکا


بهترين مدافع: اريک شوجی از آمريکا


بهترين دريافت کننده: دنيس دل واله از پورتوريکو


XS
SM
MD
LG