لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۲:۱۳

روسیه ۷.۵ میلیارد دلار اسلحه می فروشد


روسیه در سال ۲۰۰۶حدود شش و نیم میلیارد دلار اسلحه فروخته است.
روسیه در سال ۲۰۰۶حدود شش و نیم میلیارد دلار اسلحه فروخته است.

سرگئی ايوانف، معاون اول نخست وزير روسيه روز دوشنبه گفت که مسکو درتلاش است فروش سلاح و تجهيزات نظامی خود را در سال ۲۰۰۷ به رکوردی تازه به رقم هفت و نيم ميليارد دلار برساند.


به گزارش خبرگزاری رويترز، آقای ايوانف گفت: اين هدف با توجه به فروش شش ميليارد و چهار صد ميليون دلاری سلاح در سال ۲۰۰۶ برای سال جاری در نظر گرفته شده است .


وزیر دفاع روسیه در نشست هيات دولت با تشریح چگونگی شتاب دادن به رشد اقتصادی این کشور گفت: هدف، تنها دستيابی به رکوردی تازه در فروش سلاح نيست بلکه بالا بردن کيفيت آن هم دنبال مي شود.


افزايش ميزان صادرات سلاح و تجهيزات نظامی هم اکنون باعث تنش هایی ميان روسيه و آمريکا به عنوان رقيب پيشين روسيه در دوران جنگ سرد و از مهمترين صادر کنندگان تجهيزات نظامی شده است .


بخشی از در آمدهای روسيه از راه فروش لوازم يدکی و ارائه خدمات پس از فروش بدست مي آيد.


مقام های کرملين صنعت اسلحه سازی روسيه را تنها بخش اقتصادی این کشور می دانند که قدرت رقابت با شرکت های اسلحه سازی غرب را دارد.


افزون بر اين، فروش سلاح برای بخش نظامی روسیه ميلياردها دلار درآمد دارد. صنعت اسلحه سازی در روسيه در دست کادرهای امنيتی است و يکی از ستون های کليدی قدرت ولاديمير پوتين را تشکيل مي دهد. سرگئی خمــزوف، همکار پيشين ولاديمير پوتين در کا.گ.ب، در حال حاضر ریيس شرکت دولتی صادرات اسلحه «روسوبورون اکسپرت» است.


اين شرکت از زمان به قدرت رسيدن ولاديمير پوتين نفوذ زيادی در روسیه پيدا کرده و بر صنعت فولاد و خودرو سازی مسلط شده است .


مهمترين خريداران سلاح و تجهيزات روسی کشورهای چين و هند هستند. روسيه اما در تلاش است با تنوع بخشیده به توليدات و صادرات خود مشتريان تازه ای را در چهارگوشه جهان پيدا کند.


سوريه، سودان و ميانمار(برمه سابق) از مشتريان دائمی سلاحهای روسی هستند. هنگام ديدار هوگو چاوز، ریيس جمهوری چپگرای ونزوئلا از مسکو در ماه ژوئيه گذشته قراردادی با حجم ميلياردها دلار برای صدور اسلحه روسی به این کشور امضا شد که مورد انتقاد شديد آمريکا قرار گرفت.


به گفته آقای ايوانف، روسيه سيستم موشک های ضد هوائی به ونزوئلا صادر مي کند.


XS
SM
MD
LG