لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۱:۴۴

دور جدید دیپلماسی آمریکا برای کاهش خشونت در عراق


رییس جمهوری آمریکا تلاش های دیپلماتیک خود را برای کاهش موج فزاینده خشونت در عراق، اقزایش داده است.


جورج بوش که واشنگتن را برای شرکت در اجلاس سران پیمان آتلانتیک شمالی ناتو ترک کرد، قرار است در دیدار با متحدان آمریکا در ناتو، موضوع وضعیت عراق و افغانستان را در صدر گفت و گوهای خود قرار دهد.


استفان هدلی، مشاور امنیت ملی کاخ سفید روز دوشنبه بیست و هفتم ماه نوامبر در جمع خبرنگاران حاضر در هواپیمای اختصاصی رییس جمهوری آمریکا ، معروف به «ایرفورس وان» گفت: «ما با دور جدیدی از خشونت هایفرقه ای درعراق مواجه هستیم و این شرایط مستلزم در پیش گرفتن سیاست تازه ای است».


آقای هدلی ضمن اشاره به وضعیت ناپایدار عراق گفت پرزیدنت بوش و نخست وزیر عراق هم برای یافتن راه حل جدید و برداشتن گام های موثرتری در زمنیه کاهش خشونت ها گفت و گو خواهند کرد.


تلاش آمریکا برای بهبود روابط با اروپا


نيکلاس برنز معاون سياسی وزارت امور خارجه آمريکا درباره نشست سالانه ناتو گفت آمريکا طی چند سال گذشته، برای محکم تر کردن روابط خود با دولت های اروپائی بسيار کوشيده است.


در تلاش برای بهبود روابط ميان آمريکا و کشورهای اروپايی، رييس جمهوری آمريکا در سال ۲۰۰۵ ميلادی نيز با رهبران اتحاديه اروپا در نشست ناتو در بروکسل ملاقات کرد.


ديدار آقای بوش با ژاک شيراک رئيس جمهوری فرانسه و گرهارد شرودر صدراعظم وقت آلمان در شهر مينسک نيز در همين رابطه انجام شد.






XS
SM
MD
LG