لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۰:۵۳

آمریکا: فولکس واگن بار دیگر درباره معاینه فنی خودروهایش تقلب کرده است


در نوبت قبلی کشف تقلب فولکس واگن، ۵۰۰ هزار خودرو در آمریکا شامل هشدار آژانس حفاظت از محیط زیست شدند.
در نوبت قبلی کشف تقلب فولکس واگن، ۵۰۰ هزار خودرو در آمریکا شامل هشدار آژانس حفاظت از محیط زیست شدند.

آژانس حفاظت از محیط زیست آمریکا می‌گوید که شرکت آلمانی فولکس واگن برای دومین بار در زمینه آزمایش‌های آلودگی خودروهایش دست به تقلب زده است و این بار خودروهای با حجم موتور بالا هدف تحقیقات قرار گرفته‌اند.

به گزارش خبرگزاری‌ها، این آژانس به فولکس واگن اطلاع داده که تحقیقاتش را به خودروهای پورشه، آئودی و خودروهای دیزل شش سیلندری با حجم موتور سه لیتر این شرکت که مربوط به سال‌های ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۶ می‌شوند گسترش داده است.

سینتیا گیلز، یک مقام مسوول در این آژانس، گفته است: «فولکس واگن یک بار دیگر در انجام وظایفش برای همراهی با قانون که از هوای پاکیزه برای همه آمریکایی‌ها حفاظت می‌کند، شکست خورد».

فولکس واگن در ماه سپتامبر اذعان کرد که نرم‌افزاری را با عنوان ابزارهای مقابله، در ۱۱ میلیون خودروی دیزلی ساخت خود در سراسر جهان تعبیه کرده بود تا مراحل معاینه فنی را بدون نشان دادن ایراد طی کنند.

فولکس واگن پیشتر گفته بود که فرار از معاینه فنی، برای خودروهای چهار سلیندر بوده است ولی درباره خودروهای با حجم بالای موتور سکوت کرده بود.

آژانس حفاظت از محیط زیست آمریکا می‌گوید کار نرم‌افزار تعبیه شده در خودروهای فولکس واگن، به گونه‌ای بود که خودرو هنگام معاینه فنی عملکرد متفاوتی نسبت به زمانی که در جاده حرکت می‌کرد داشت.

به گفته این آژانس، عملکرد این نرم‌افزار موجب می‌شد تا در زمان انجام معاینه فنی خودرو، میزان اکسید نیتروژن تا ۹ برابر پایین نشان داده شود.

فریبکاری تازه فولکس واگن شامل ۱۰ هزار خودرو از جمله مدل‌های طوارق ۲۰۱۴، پورشه کاین و آئودی «A6» کواترو مدل ۲۰۱۶، کواترو «A7»، «A8» و «Q۵» می‌شود.

در نوبت قبلی کشف فریبکاری فولکس واگن، ۵۰۰ هزار خودرو در آمریکا شامل هشدار آژانس حفاظت از محیط زیست شدند.

فولکس واگن با جریمه‌ای ۳۷ هزار و ۵۰۰ دلاری به ازای هر خودرو روبرو است که بدان معنی است ۳۷۵ میلیون دلار به جریمه‌های دیگر چند میلیارد دلاری این شرکت اضافه خواهد شد.

XS
SM
MD
LG